نگاه به ظرفیت‌های آمریکای لاتین بخشی از سیاست خارجی متوازن دولت است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دومین مقصد سفرش به آمریکای لاتین وارد ماناگوآ پایتخت نیکاراگوئه شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کند در توئیتر در این باره نوشت: نیکاراگوئه، مقصد دوم سفر منطقه‌ای رئیس‌جمهور است.وجود سوابق مثبت همبستگی سیاسی ایران و نیکاراگوئه سازمان‌های بین‌المللی می‌تواند در توسعه همکاری‌ دوجانبه نیز تسری یابد.

وی افزود: نفی یکجانبه‌گرایی فصل مشترک سیاست دو کشور است.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین خاطرنشان کرد: نگاه به ظرفیت‌های آمریکای لاتین بخشی از سیاست خارجی متوازن دولت است.

رئیس جمهور پیش از این هم به ونزوئلا سفر کرد و قرار است در ادامه سفرش به آمریکای لاتین به کوبا هم برود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه دوشنبه ۲۲ خرداد در نشست هفتگی با خبرنگاران در این باره گفت: شاهد آغاز تور آمریکای لاتین رئیس جمهور در رأس یک هیأت عالیرتبه به سه کشور آمریکای لاتین هستیم. این سفر در پاسخ به دعوت رسمی به عمل آمده از رئیس جمهور و با پاسخ مثبت ایشان مواجه شد. آمریکای لاتین جزو حوزه‌های مهم مورد توجه در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده و ان‌شاءالله خواهد بود و این توجه افزایش خواهد یافت. در هندسی سیاسی جهان نقش آمریکای لاتین حائز اهمیت است. با اغلب کشورهای این منطقه مواضع و دیدگاه‌های سیاسی مشترک و نزدیک به هم در ارتباط با موضوعات سیاسی و بین‌المللی داریم که به تقویت ارتباطات و همکاری‌های ایران و کشورهای این منطقه کمک می‌کند. ظرفیت‌های اقتصادی مکمل بین ایران و کشورهای این منطقه وجود دارد.

نگاه به ظرفیت‌های آمریکای لاتین بخشی از سیاست خارجی متوازن دولت است

وی با اشاره به توانمندی‌های ایران در حوزه‌های صنعتی، تکنولوژی‌های های‌تک اظهار داشت: این توانمندی‌های مورد نیاز کشورهای دوست ما در آمریکای لاتین است و فرصت خوبی را قرار می‌دهد که در همکاری برد - برد زمینه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری را همپای روابط سیاسی ارتقاء ببخشد.

حسین امیرعبداللهیان بهمن ۱۴۰۱ نیز سفری به نیکاراگوئه داشت.