روی آوردن ابرقدرت‌های دنیا به سمت ایران، آمریکا را مجبور به کرنش خواهد کرد

احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درمورد توافق احتمالی بین ایران و آمریکا بیان کرد: شنیده‌هایی که هنوز به صورت رسمی اعلام نشده مبنی بر توافقات اجمالی بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا است. طبیعتا اگر چنین چیزی در عرصه دیپلماسی کشورمان اتفاق افتاده باشد ما نیز از آن دفاع و حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: اما رهبر معظم انقلاب اخیراً در یک پیامی به راهبر کشورمان برای توافق با آمریکا و کشورهای غربی اشاره فرمودند و تاکید ایشان عدم اتکا به این گونه از توافقات است.

آزادیخواه ادامه داد: ظرفیت‌هایی که سال‌ها برای آن زحمت کشیده‌ایم مانند فعالیت هسته‌ای برای کشورمان بسیار ارزشمند هستند و باید همچنان روی آن کار کنیم. هنوز بسیاری از مردم نمی‌دانند که فعالیت هسته‌ای زوایای مختلفی دارد و صرفاً به بمب یا فعالیت‌های جنگی خلاصه نمی‌شود. علم هسته‌ای در موضوعاتی مانند پزشکی، کشاورزی، امنیت غذایی و حتی انرژی کاربرد دارد و راهگشا است.

نماینده ملایر در مجلس با بیان اینکه ما می توانیم برای تقویت علوم مختلف از از علم هسته‌ای استفاده کنیم اظهار داشت: تکیه گاه ما باید به همین هدف باشد. به این معنا که راهبرد ما در ابتدا باید اتکا به استعداد جوانان خودمان و مرحله دوم امید به آینده و در مرحله سوم اهمیت و استقلال کشور باشد. اما با این حال ما بارها اثبات کرده‌ایم که حاضر به تعامل با دنیا هستیم و زبان مذاکره را می‌دانیم و اولویت اولمان جنگ و خونریزی و ایجاد کشتار نیست.

روی آوردن ابرقدرت‌های دنیا به سمت ایران، آمریکا را مجبور به کرنش خواهد کرد

وی تاکید کرد: شاهد هستیم که در غرب آسیا بسیاری از قدرت‌ها قصد ایجاد خونریزی و کشتار داشتند اما ایران  همواره به دنبال ایجاد صلح و آرامش بوده است. لذا ما از اقدامات مسئولان سیاست خارجه کشور حمایت می‌کنیم و اگر توافقی با آمریکا صورت بگیرد حتما آن را به فال نیک خواهیم گرفت. البته باید راهبردهای ارتباط با آمریکا در تعارض با راهبردهای جمهوری اسلامی ایران نباشد.

آزادیخواه با بیان اینکه ارتباطات احیا شده جمهوری اسلامی ایران با عربستان سعودی، عمان و سایر کشورهای منطقه در تقویت دیپلماسی ما تاثیر گذار بوده است، ابرازکرد: اگر خبر توافق ایران و آمریکا صحت داشته باشد نشان از این است که مقامات آمریکا حاضر به کرنش شده‌اند و کرنش کرده‌اند که این ناشی از رویکردی است که دنیا به جمهوری اسلامی ایران دارد.

این نمایمده مجلس افزود: زمانی که چین، روسیه، عربستان و بسیاری از کشورهای منطقه به سمت ما می‌آیند و آغوش باز می‌کنند و راهبرد دیپلماسی جهان اسلام در حال شکوفایی است به نوعی به آمریکا احساس تنهایی دست می‌دهد.

وی درانتها خاطرنشان کرد: زمانی که کشور های ابر قدرت اقتصادی مثل چین یا ابر قدرت نظامی و امنیتی مانند روسیه با جمهوری اسلامی ایران وارد توافقات و تفاهمات می‌شوند پذیرش آن برای آمریکا سخت است و احساس عقب ماندگی می‌کند و طبیعی است که تلاش کند رویکرد خود را با جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد.