بررسی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون‌های مجلس کلید خورد

لایحه برنامه هفتم توسعه ۲۸ خرداد توسط رییس جمهور تقدیم مجلس شد و به طور رسمی در هفته اول تیرماه در دستور کار بررسی کمیسیون های تخصصی مجلس قرار گرفته است.

 

علاوه بر برنامه هفتم که گزارش بررسی کمیسیون‌ها و پیشنهادهای آنها به احکام این لایحه نهایی می شود، موارد دیگری نیز در دستور کار کمیسیون های مجلس قرار دارد که مهمترین آنها به شرح زیر است:

کمیسیون اصل ۹۰ روز یکشنبه - ۴ تیر - با حضور محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی فروش ارزهای غیر نفتی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران و آخرین وضعیت اجرای قانون صدور چک را بررسی می کند و روز سه شنبه ۶ تیر با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بررسی نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران را بررسی می‌کنند.

همچنین کمیسیون اصل ۹۰ در جلسه روز دوشنبه - ۵ تیر- با حضور رییس جدید ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، استاندار هرمزگان معاونین وزارتخانه های اطلاعات کشور، فرماندهی کل نیروی انتظامی و سازمان برنامه و بودجه موضوع استقرار اسکنرهای جاده ای را بررسی می کنند.

کمیسیون اقتصادی روز دوشنبه - ۵ تیر - در نشست مشترک با عباس علی آبادی وزیر صمت، برنامه های این وزارتخانه در حوزه بازرگانی داخلی و خارجی را بررسی می کند همچنین بررسی انتخابات دوره دهم اتاق بازرگانی ، صنایع معادن و کشاورزی ایران از دیگر بر نامه های این کمیسیون در روز یکشنبه خواهد بود.

بررسی برنامه هفتم توسعه در کمیسیون‌های مجلس کلید خورد

بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص گزارش عملکرد شهرداری آبادان و اروند کنار از سال ۸۵ تاکنون در دستور کار روز یکشنبه کمیسیون امور داخلی و شوراها خواهد بود همچنین احمد وحیدی وزیر کشور هم برای پاسخگویی به سوالات تعدای از نمایندگان روز دوشنبه در این کمیسیون حضور می یابد.

کمیسیون صنایع و معادن نیز روز دوشنبه با دعوت از وزرای صمت و نیرو، موضوع تامین برق صنایع کشور را در دستور کار خود دارد.

کمیسیون قضایی و حقوقی در جلسه روز شنبه -۴ تیرماه- لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب را بررسی می کند.