مجلس در برنامه هفتم توسعه به دنبال خشکاندن ریشه‌های فساد است

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به اهمیت مبارزه با فساد در سطح کشور و عملکرد دستگاه‌ها در این حوزه، بیان کرد: در بحث مبارزه با فساد یک اجماع و نظر مشترک بین سه قوه وجود دارد. مبارزه قاطع با فساد در اولویت هر سه دستگاه قرار دارد. در این زمینه یکسری وظایف مجلس، یکسری وظایف دولت و یکسری وظایف قوه قضائیه بر عهده دارد. قوه قضائیه در مرحله سوم است و مبارزه با فساد باید از مجلس و دولت شروع شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس با تصویب قوانین و اصلاح قوانینی که زمینه‌های فساد را از بین می‌برد، باید در این مسیر گام بردارد. دولت نیز با اجرای مصوبات مجلس باید در مبارزه با فساد هم گام شود. رویکرد همه دستگاه‌ها در مبارزه با فساد یکسان است اما باید با شتاب بیشتری پیش برده شود. راه مؤثر مبارزه با فساد بستن دروازه‌ها و دریچه‌های رانت و استفاده‌های ویژه است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما ریشه‌های فساد را باید بخشکانیم. زمانی که امضاهای طلایی و امتیازهای خاص وجود داشته باشد، خود به خود زمینه فساد است. یکی از کارهای مهم مجلس در برنامه هفتم این است که زمینه‌های سواستفاده، رانت خواری‌ها و ویژه خواری‌ها را بخشکاند.

مجلس در برنامه هفتم توسعه به دنبال خشکاندن ریشه‌های فساد است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از راه‌های مقابله با فساد شفاف سازی است. راه اندازی سامانه‌ها برای شفافیت در بخش‌های مختلف مانند پرداخت حقوق و قرارداد خود گامی در راستای مبارزه با فساد است. اقدامی که صندوق بازنشستگی در طول این مدت برای مبارزه با فساد انجام داده نیز اقدام به جا و خوبی است که باید الگویی برای سایر بخش‌ها باشد.