نماینده ایلام در مجلس از اعتراض مسئولین و نمایندگان این استان به قرارداد یک میلیارد تومانی استانداری تحت عنوان نسیم رحمت خبر داد.
داریوش قنبری نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار افکار با بیان اینکه قرارداد یک میلیارد تومانی «طرح نسیم رحمت» از سوی استانداری با شخصی به نام " ع " منعقد شد، گفت: بر اساس این قرارداد فرد مذکور باید سی دی هایی با محتوای مذهبی و فرهنگی برای خانواده های ایلامی تهیه کند. همچنین نمایشگاه عفاف و حجاب در نقاط مختلف ایلام برگزار و مجالس سخنرانی مذهبی با دعوت از روحانیون در سطح استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه این قرار داد چند اشکال اساسی دارد، افزود: تهیه سی دی برای خانواده ها یک هزینه بی فایده است چرا که همه خانواده ها امکان استفاده از آنرا ندارند همچنین مشکل خاصی از نظر عفاف و حجاب در استان وجود ندارد که بخواهیم قرارداد این چنینی برای برگزاری نمایشگاههایی در این زمینه اقدام کنیم.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اجرای این برنامه ها با قرارداد یک میلیارد تومانی هیچ همخوانی ندارد و ارزش این کارها یک میلیارد تومان نیست.

قنبری اضافه کرد: یکی دیگر از اشکالات قرارداد اینست که آقای " ع " دوست آقای اعلایی استاندار ایلام است و گفته می شود که زمانی که آقای اعلایی مدیرکل مشارکت ها در سازمان بهزیستی کشور بوده، آقای " ع " مدیرکل فرهنگی این سازمان بود.
وی با بیان اینکه قراردادهای دولتی باید با مناقصه منعقد شود، گفت: تا آنجایی که ما اطلاع داریم در این زمینه مناقصه ای برگزار نشد و قرار داد بدون مناقصه منعقد شد.

عضو فراکسیون اصلاح طلبان مجلس با تاکید براینکه صورت حساب دقیق و نحوه انعقاد قرار داد باید مشخص باشد، اظهار داشت: مجمع نمایندگان ایلام در نامه هایی به وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار متوقف کردن این قراردادها شدند و همچنین با طرح سوال از وزرای مذکور خواستیم تا با حضور در مجلس در این زمینه توضیح دهند.

قنبری گفت: ما پیگیر این مساله هستیم و متاسفانه استاندار جواب قانع کننده ای در این زمینه نمی دهد و ظاهرا استاندار ایلام از جاهای خاصی در نهاد ریاست جمهوری حمایت می شود و به همین دلیل خود را ملزم به پاسخ نمی داند