هر نوع تبلیغی در اشاعه محتوا و ارزش غدیر خم ضروری است

حجت الاسلام سیدحسین مومنی پیرامون اهمیت ترویج و تبلیغ واقعه غدیرخم اظهار داشت: ولایت رکن اساسی و خیمه ای برای اسلام است که اگر کسی آن را نداشته باشد نسبت به دین مقید نیست یا اگر باشد اثرگذاری خاصی در جامعه نخواهد داشت. 

وی افزود: ادله محکمی از جمله کتابهای مختلف برای واقعه غدیر وجود دارد حاکی از آن که پیغمبر اسلام امیرالمومنین(ع) را جانشین خود اعلام کرده است و آیاتی در قرآن نیز به این امر اشاره می کند و مردم حاضر در آن زمان نیز به رخ دادن این واقعه اذعان داشته اند، حتی اگر از مردم زمان حاضر سوال شود که بهترین جایگزین برای پیامبر اسلام(ص) که بود، امام علی(ع) را نام خواهند برد زیرا بهترین مردم از هر لحاظ بوده اند و از این رو قطعیت غدیر مشخص می شود.

مدرس حوزه علمیه قم بیان داشت: هر نوع تبلیغی که در راستای اشاعه محتوا و ارزش واقعه غدیر خم باشد لازم و ضروری است چراکه بسیاری از کاستیهایی که در رعایت اسلام به چشم می خورد ناشی از فراموشی غدیر بوده و هر چقدر در شریعت اسلام پیش برویم از بلندای غدیر است. 

مومنی تصریح کرد: سال گذشته پیاده روی به مناسبت روز عید غدیر خم در تهران برگزار شد که کاری مردمی و خودجوش بود و رسانه ها نیز به خوبی عمل کردند و این رویداد را ترویج کردند، این اقدام موثر و فعالیتهای دیگری از این دست باید امسال هم با شکوهتر برگزار شود تا محتوای غدیر به ویژه برای نسل جدید نهادینه شود. 

وی با تاکید بر اینکه جامعه ما نیاز زیادی به معرفی واقعه غدیر دارد، خاطرنشان کرد: لازم است هیئتها، هنرمندان، روحانیون، معلمان و....  در   پیاده روی و فعالیتهای مربوط به غدیر شرکت کنند؛ باید محتوای غدیر از ابعاد مختلف به جوانان و نوجوانان شناسانده شود تا این قشر با آگاهی و شناخت کامل و صحیح به غدیر بپردازند و فعالیتهای غدیر صرف شادی نبوده و ارزش واقعی آن شناخته شود. 

هر نوع تبلیغی در اشاعه محتوا و ارزش غدیر خم ضروری است

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دشمن با پذیرش اعتقادی غدیر مشکل دارد، اضافه کرد: مردم ما به بصیرتی رسیده اند که اجازه سواستفاده از موضوع غدیر را نمی دهند و با حضور خودجوش در  برنامه های مربوط به آن از جمله پیاده روی روز عیدغدیر خم این را نشان می دهند که از لحاظ سیاسی نیز بسیار با اهمیت بوده و باعث می شود کشورمان به عنوان کشوری که بیشترین توجه را به شعائر دینی از جمله غدیر دارد در جایگاه بسیار مطلوبتری قرار گیرد.