سیاست دوگانه غربی‌ها؛ اغتشاش فقط در بعضی کشور‌ها پسندیده است

هفته گذشته مأمور پلیس در فرانسه نوجوان ۱۷ ساله‌ای که ناهل نام داشت را در یک حادثه راهنمایی و رانندگی به ضرب گلوله کشت.

گفته می‌شود این راننده نوجوان بعد از متوقف شدن توسط پلیس به سمت خودرویش رفته و آن را روشن کرده، اما مأمور پلیس به ظن تلاش او برای فرار به سویش تیراندازی کرده است.  

انتشار خبر و تصاویر این حادثه باعث شد معترضان خشمگین ساختمان‌ها و خودرو‌های دولتی را در حومه فرانسه به آتش بکشند. مرکز ناآرامی‌ها در نانتر، شهری کارگری در حومه غربی پاریس بود که تیراندازی پلیس به پسر ۱۷ ساله رخ داد. از آن زمان به بعد، ناآرامی‌ها به سایر شهر‌ها و مناطق فرانسه گسترش پیدا کرده است. نا آرامی‌هایی که رسانه‌های غربی بر خلاف حادثه‌های مشابه در سایر کشور‌ها چندان به آن نپرداخته اند و حتی در مقابله با مردم فرانسه به حمایت از دولت و پلیس این کشور برای سرکوب معترضین پرداختند.

 حسین کنعانی مقدم  کارشناس مسائل سیاسی در ارتباط با تفاوت برخورد رسانه‌ها و دولت‌های غربی درباره اعتراضات در کشور‌های مختلف اظهار کرد:بیماری استاندارد دوگانه حقوق بشری که منشأ آن آمریکا است به کشور‌های اروپایی نیز سرایت کرده و خیلی از سیاست مداران فرانسوی هم دچار این بیماری استاندارد دوگانه شدند و وقتی هم در این باره صحبت می‌کنند سخنان عجیبی را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: مدتی پیش در صحبتی که با روزنامه فیگارو و لوموند داشتم، همین را از آن‌ها سوال کردم که شما در ارتباط با کوچکترین اتفاقی در ایران ده‌ها مقاله و فیلم تهیه می‌کنید و موضوعات مختلفی را مطرح می‌کنید، اما حقوق بشر در فرانسه کاملا زیر پا گذاشته می‌شود، اما هیچگونه حرفی از رسانه‌های خودتان که از آن به عنوان رسانه آزاد یاد می‌کنید زده نمی‌شود.

وی ادامه داد:پاسخ‌هایی را داشتند که قابل قبول نبود. آن‌ها مطرح می‌کردند که فرانسوی‌ها از تظاهرات خوششان می‌آید و هر از چند گاهی وارد خیابان‌ها می‌شوند و ماشین و مغازه‌ها را آتیش می‌زنند تا عقده‌های خودشان را خالی کنند، اما این قابل فبول نیست

سیاست دوگانه غربی‌ها؛ اغتشاش فقط در بعضی کشور‌ها پسندیده است

وی ادامه داد:آن‌ها که اعتراض و نا رضایتی خود را مطرح می‌کنند پلیس فرانسه با خشن‌ترین روش‌ها با معترضین برخورد می‌کند و جالب است که رسانه‌های غربی و دیده بان‌های حقوق بشر نیز در مقابل این اقدامات سکوت کامل دارند و در بسیاری از موارد هم سرکوب معترضین فرانسوی و سرکوب اعتراض آن‌ها را تأیید می‌کنند.

کنعانی مقدم گفت: بسیاری از رسانه‌های فرانسوی و غربی‌ها بر خلاف ادعایی که دارند که مستقل هستند توسط صهیونیست‌ها تامین مالی می‌شوند و این موضوع را با مدرک و دلیل مطرح می‌کنم و منابع مالی رسانه‌های مهم فرانسوی توسط صهیونیست‌ها تهییه می‌شود.

همانطور که اگر یادتان باشد این رسانه‌ها درباره گارودی که درباره هلوکاست صحبت کرده بود چگونه تهاجم گردند و یا شارل دوگول و بعضی از روزنامه‌ها که به اسلام توهین می‌کنند را تشویق می‌کنند و از آن طرف اگر کوچکترین مخالفتی با نژاد پرستی و صهیونیست شود آن‌ها عکس العمل جدی و سخت نشان می‌دهند.