مأموریت رئیسی به سازمان اداری و استخدامی برای رفع مشکلات جذب پزشک در هیأت‌های علمی

در پی درخواست جمعی از اساتید، دانشگاهیان و پزشکان از رئیس‌جمهور برای بررسی مشکلات جامعه پزشکی، آیت‌الله ابراهیم رئیسی عصر امروز(یکشنبه، 18 تیر) با تعدادی از اساتید، متخصصان و متولیان مرتبط با آموزش پزشکی دیدار کرد.

رئیس‌جمهور در این جلسه با بیان اینکه اساتید و جامعه پزشکی بخش مهمی از جامعه نخبگانی هستند که به صورت مستقیم به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند، بر نقش رسانه‌ها در تکریم شأن و تخصص دانشگاهیان و جامعه پزشکی و پرهیز از تصویرسازی نادرست از این سرمایه‌های علمی و اجتماعی کشور تأکید کرد و افزود: رعایت شأن این قشر و زمینه‌سازی برای حل مشکلات آن‌ها ضروری است.

رئیسی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مرجعیت علمی کشور در تمام رشته‌ها و افتخارات کسب شده در این زمینه، بر اهمیت ایجاد احساس امنیت شغلی برای جوانان در شرف فارغ‌التحصیلی تأکید کرد.

رئیس‌جمهور با ضروری دانستن به‌روز شدن مداوم علم پزشکی و به‌کارگیری فناوری‌های جدید از سوی جامعه پزشکی، برداشتن گام‌های اساسی برای رفع مشکلات جذب پزشک در هیأت‌های علمی را نیز مورد تأکید قرار داد و سازمان اداری و استخدامی کشور را مکلف کرد سریعاً شرایط لازم برای این منظور را فراهم کند.

رئیسی، پیشتر به معاونت علمی ریاست‌جمهوری مأموریت داده بود تا نشست‌های فشرده‌ای با دانشگاهیان، وزرای علوم و بهداشت برگزار و جمع‌بندی نیازها و مشکلات آنان و پیشنهادهای عملی حل مشکلات این قشر را در این جلسه ارائه کند.