ادعای غلط درمورد جزایر سه گانه ایران بازی صهیونیست هاست

احد آزادی‌خواه ، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز ضمن تاکید بر تمامیت عرضی کشور به واسطه بیانیه اخیر مسکو و شورای همکاری خلیج فارس درمورد جزایر سه گانه ایران بیان کرد: موضوع جزایر سه گانه برای جمهوری اسلامی ایران یک موقعیت سوق الجیشی و حساس هم از لحاظ سیاسی، امنیتی و هم ازلحاظ اقتصادی است.

وی افزود: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران بارها اسناد و مدارکی را در مجامع فراملی ارائه کرده و مالکیت خود را اثبات کرده است، تمام دنیا نیز به این موضوع واقف هستند که این سه جزیره در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و اقدامات مهم اقتصادی در حوزه نفت و گاز در این جزایر در حال انجام است.

آزادیخواه در ادامه به اظهارات اخیر مقامات برخی از کشورهای عربی اشاره کرد و گفت: اما گاهی اظهار نظرهای غیر کارشناسی توسط برخی از شخصیت های کشورهای همسایه رخ می دهد که ناشی از شیطنت هایی است که معاندین و مخالفان جمهوری اسلامی ایران آن را مدیریت می کنند و پشت قضیه هستند.

*کشورهای همسایه باید سعی کنند با همدلی چالش جدیدی با ایران آغاز نکنند

نماینده مردم ملایر در مجلس تاکید می کند که ما معتقد هستیم کشورهای همسایه ایران با وفاق و همدلی و اخوت مخصوصا با راهبرد توسعه دیپلماسی بین کشورهای اسلامی که دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران شروع کرده است هم به اهداف منطقه ای خودشان می رسند و هم چالش جدیدی با ایران برای آن ها آغاز نمی شود.

او عنوان کرد: ما در منطقه ای که هستیم از نفوذ و خرابکاری و ذهنیت سازی هایی که صهیونیست ها و استکبار ایجاد کرده اند، آسیب های زیادی دیده ایم و کشورهای اسلامی باید مراقب باشند تا بازیچه دست صهیونیست ها در منطقه نشوند و با کشور ایران که می تواند در منطقه قطب و تاثیر گذار باشد با دوستی و برادری رفتار کنند و کارها را جلو ببرند.

ادعای غلط درمورد جزایر سه گانه ایران بازی صهیونیست هاست

ازادیخواه خاطرنشان کرد: این اظهار نظرها بیشتر نشانگر نفوذ صهیونیست ها و استکبار است. چرا که از توسعه روابط بین کشورهای منطقه نگران هستند و جای پای خودشان را متزلزل می بینند و از همین رو به به شیطنت کردن رو آورده اند و تنها راه حل هم این است کشورهای مسلمان مراقب این نوع سیاست های نخ نما شده صهیونیستی-آمریکایی باشند.

این نماینده مجلس درانتها  احیای روابط دیپلماسی بین ایرن با کشورهای همسایه را جزء دستاوردهایی خواند که حفظ آن باید مهم ترین اهداف طرفین باشد، گفت: این اظهار نظرها خدشه ای در روابط ما ایجاد نمی کند. چرا که راهبرد اصلی در دولت و حاکمیت جمهوری اسلامی، توسعه راهبرد دیپلماسی با کشورهای همسایه است و تمام اذهان عمومی دنیا شاهد بودند که ایران در راستای همین سیاست، ارتباط خود را با کشورهای عربستان و حوزه خلیج فارس آغاز کرده است.