همه دستگاه‌ها مناسب‌سازی معابر برای معلولین را دنبال کنند

 حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور در روز گرامیداشت هفته بهزیستی، با بیان اینکه صمیمانه از خانواده‌های فرزندپذیر تشکر می‌کنم، اظهار داشت: علی رغم تمام زحماتی که مؤسسات خیریه می‌کشند اما مؤسسه جایگاه نگهداری کودک نیست؛ کودک نیازمند عاطفه پدر و مهر مادر است.

وی با بیان اینکه محل نگه داری کودک کانون پر مهر و عاطفه خانواده است؛ مساله فقط غذا و پوشاک نیست، اظهارداشت: آنچه از همه اینها مهمتر است دست مهربان مادر است.

رئیس جمهور تاکید کرد: در اسناد هویتی کودکان بهزیستی نباید هیچگونه تحقیر و ناراحتی پیش بیاید چرا که در روحیه فرزند بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: در صدور شناسنامه کودکان تحت سرپرستی خانواده‌ها به نحوی عمل شود که کودک و خانواده احساس تحقیر نکنند.

رئیس جمهور بیان کرد: نیاز است که کدهایی گذاشته شود که در اسناد رسمی و برای سازمان اسناد روشن باشد، اما در اسنادی که در اختیار کودک و جامعه است موجب تحقیر کودک و خانواده نشود.

رئیسی با بیان اینکه مساله اشتغال و مسکن معلولان جسمی اهمیت بسیار بالایی دارد، گفت: بهزیستی برای توانمندسازی معلولان اقدامات خوبی انجام داده است اما نیاز است که تلاش‌های بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه در اسناد هویتی افراد دارای معلولیت به نحوی عمل شود که روحیه آنها حفظ شود، افزود: توانمندسازی افراد دارای معلولیت جسمی بسیار اهمیت دارد. اشتغال و مسکن افراد دارای معلولیت جسمی باید با تلاش بیشتر دنبال شود.

همه دستگاه‌ها مناسب‌سازی معابر برای معلولین را دنبال کنند

رئیس جمهور، در ادامه از همه دستگاه‌ها خواست مناسب‌سازی معابر برای معلولین را دنبال کنند.

رئیسی پیشگیری از معلولیت را موضوع مهمی دانست و گفت: باید با بررسی‌های دقیق انجام شود کاسته شدن از تصادفاتِ منجر به معلولیت بسیار مهم است.

در حال تکمیل...