صبح بخیر آقای دبیر شورای انقلاب فرهنگی !

اتفاقات عجیب دو هفته قبل در صداوسیما، و اظهارات دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ضرورت نظارت بر شبکه نمایش خانگی، نکات قابل توجهی را برای اعضای محترم شورای عالی و سایر طرفداران رگولاتوری صداوسیما در بر دارد.

هنوز خبر مربوط به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به خود آقای دبیر، ابلاغ نشده و منتشر نشده باعث سوء تفاهم هنرمندان، رسانه‌ها و مردم شد، خوب در رسانه ها جاگیر نشده بود که مجری محبوب تلویزیون آقای جبلی و جلیلی، بخش‌های سانسور شده برنامه اش را در کانال شخصی منتشر کرد و موجی از انتقادات را برانگیخت!

دو 

تلویزیون جمهوری اسلامی بر خلاق نص صریح قانون تبلیغات و بخشنامه سالیانه وزارت بهداشت در خصوص عدم تبلیغ کالاهای آسیب رسان، بیش از ده روز نوشابه انرژی زا را به بهترین شکل و بیشترین حجم پخش و تکرار در شبکه های مختلف سیما، منتشر کرد و بعد از اعتراضات گسترده و پیگیری وزارت ارشاد، بدون یک کلمه عذرخواهی دیگر آن را پخش نکرد؛ آن هم با عبارت «نوشابه نشاط آور»!

سه 

شبکه دوی سیما، برای کودکان در عصر جمعه‌ای که گذشت، یک فیلم سینمایی پخش کرده به نام «سرای خانوادگی»، در این فیلم به طور مفصل پرچم همجنس‌ بازان و اتوبوس و همراهانشان پخش شده و آب از آب تکان نخورده تا خبرش رسانه‌ای شد. آنگاه تلوبیون، پلتفرم تحت حمایت صداوسیما ، در اقدامی جالب، فیلم را از بخش آرشیو شبکه دو حذف کرد!

چهار 

بازیگر سریال‌های محبوب شبکه سوم سیما که دائم در حال تکرار از سایر شبکه‌های سیماست، بعد از هتاکی های آشکار و پنهان به پلیس و نظام، به طرز عجیبی بازداشت شد! خبری از ممنوعیت پخش سریال‌های او هم نیست!

صبح بخیر آقای دبیر شورای انقلاب فرهنگی !

بازهم شماره هست ولی مجال نیست

آقای خسروپناه!

این ها را نوشتم تا عرض کنم، اولا نظارت را به رقیب نمی‌دهند، ثانیا رقیبی که با 50هزار کارمند و ده ها هزار میلیارد تومان بودجه بیت المال و هزاران میلیارد درآمد آگهی و آنتن فروشی، توان نظارت بر خودش را ندارد، صلاحیت نظارت بر شبکه نمایش خانگی را دارد؟ آیا پلتفرم ها حق ندارند از ناظر خود بپرسند کل اگر طبیب بودی، سر خود دوا نمودی؟

آقای خسروپناه! ایرادی ندارد اگر از مردم و اعضای محترم شورا، بخاطر عجله و تصویب یک مصوبه مبهم عذرخواهی کنید و کار را به اهلش بسپارید!