استقبال شورای همکاری خلیج فارس از توافق ایران و عربستان

 «جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد: تمام کشورهای حوزه خلیج فارس، از عادی سازی روابط میان ایران و عربستان استقبال کردند.

وی اضافه کرد: عادی سازی روابط میان تهران و ریاض، در تقویت ثبات منطقه، نقش ایفا می‌کند. ما تمایل داریم مذاکرات عمیقی با ایران در چارچوب قوانین بین المللی انجام دهیم.

البدیوی در ادامه افزود: موضوع اقتصاد کشورهای حوزه خلیج فارس، مهم‌ترین و بزرگترین چالش پیش روی ما را ایجاد می‌کند. ما برای تقویت عوامل دستیابی به رشد اقتصادی، تلاش می‌کنیم.

وی بیان کرد: یک اراده آشکار و مشخص میان رهبران این کشورها برای تحقق رشد اقتصادی وجود دارد. در خصوص عراق نیز باید بگویم که ما از طرح‌هایی اصلاحاتی در این کشور حمایت کرده و با مسئولان عراقی در خصوص راه‌های حمایت از این طرح‌ها، گفتگو می‌کنیم.

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس بیان کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس، خواهان تحقق آرامش و آتش بس در سودان و دور نگه داشتن مردم این کشور از دایره جنگ و درگیری هستند. ما از تلاش‌ها برای آتش بس در سودان به ویژه طرح عربستان و آمریکا در این خصوص حمایت می‌کنیم.

تاکید شورای همکاری خلیج فارس بر توافق ایران و عربستان

وی درباره اوضاع یمن نیز گفت: ما آماده کمک رسانی به یمنی‌ها برای حل بحران این کشور هستیم، البته اگر اراده و میل واقعی و جدی میان آنها برای حل بحران وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: کشورهای حوزه خلیج فارس، خواهان داشتن روابط متعادل با تمام شرکای خود هستند. آنها معتقدند که مسأله صادرات غلات، باید از دایره درگیری و جنگ دور نگه داشته شود. ما به صورت طولانی مدت با طرف روس در خصوص اهمیت تمدید توافقنامه صادرات غلات، رایزنی کرده‌ایم.