به گزارش افکار به نقل از ایرنا، علی اکبر جوانفکر روز شنبه در نشست پرسش و پاسخ با مردم شهرستان گچساران افزود: طی سالهای اخیر آنگونه که لازم بود و سیاستهای دولت کنونی نیز ایجاب می کند شاهد تحول خاصی در وزارت امور خارجه نبودیم و موفقیتهایی که کشور به لحاظ سیاست خارجی کسب کرد نیز مرهون ابتکارات رییس جمهور و حضور وی در کشورهای مختلف دنیا بوده است.
وی عنوان کرد: ضروری بود که منوچهر متکی سیاستهای رییس جمهور و در مجموع منویات دولت را پیگیری کرده و به نتیجه می رساند، ولی آنچه لازم بود انجام شود، صورت نگرفت.
جوانفکر، در پاسخ به پرسشی در مورد بی اطلاعی منوچهر متکی از تغییر و برکناری‌اش، ابراز داشت: این مطلب صحت ندارد زیرا وی قبل از سفر به سنگال در جریان این موضوع بوده است.
مشاور مطبوعاتی رییس جمهور افزود: کاستی های موجود در سیاست خارجی کشور لزوم این تغییر را در بین مردم و جامعه ایجاد کرده بود.
جوانفکر گفت: امید است که با رویکرد جدید دولت در آینده ای نزدیک شاهد پویایی هر چه بیشتر در وزارت امور خارجه و در راستای تحقق اهداف و سیاستهای دولت دکتر احمدی نژاد باشیم.
وی، در پاسخ به سوالی که چرا خبر تغییر متکی در زمان خروج وی از کشور اعلام شد، بیان کرد: بدون شک ضرورت بزرگتری در این زمینه وجود داشته که رییس جمهوری گزینه تغییر وی را به منظور کسب منفعت بیشتر برای کشور انتخاب کرده است.
وی همچنین در جلسه عنوان کرد: وزارت امور خارجه دستگاه وسیعی است که به دلیل داشتن ویژگیهای خاص فنی و تخصصی لازم است از هرگونه گرایشهای خاص حزبی و گروهی به دور باشد.
وی بیان کرد: به طور حتم در صورتی که این وزارتخانه و بدنه آن به مسایل سیاسی و گروهی آلوده شود، کشور و ملت در زمینه تحقق منافع ملی دچار ضرر و زیان خواهند شد.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برای شرکت در همایش یک روزه هدفمند کردن یارانه ها روز شنبه به شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.