صادرات انرژی ایران به ونزوئلا به معنای شکست تحریم‌های نفتی است

 سیدعلی یزدی خواه در واکنش به نگرانی جمهوری‌خواهان از ناکارآمدی تحریمهای نفتی ایران ، گفت: آمریکایی‌ها تلاش‌های بسیاری انجام دادند تا چرخه اقتصادی جمهوری اسلامی را دچار چالش کنند، اما در این خصوص نتوانستند به اهداف مدنظرشان دست یابند. در واقع آن‌ها منابع درآمدزایی ایران را هدف گرفتند تا از این طریق بتوانند معیشت مردم را دچار آسیب کنند.

وی اظهار کرد: تحریم‌های نفتی طی چهار دهه گذشته علیه کشورمان اجرایی شده و در این خصوص افراد و شرکت‌های متعدد داخلی و خارجی تحت تحریم قرار گرفته اند.

وی در این زمینه، ادامه داد: به عبارتی سیاستمداران کاخ سفید زمانی که متوجه شدند تحریم شرکت‌های ایرانی کارساز نیست، تلاش کردند با تکیه بر سیاست ایران هراسی به سراغ شرکت‌ها و اشخاص خارجی بروند تا از خرید نفت کشورمان جلوگیری کنند.

صادرات انرژی ایران به ونزوئلا به معنای شکست تحریم‌های نفتی است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که سیاست مذکور نیز با شکست مواجه شد و امروزه نفت ایران به ونزوئلا، چین و ... صادر می‌شود و آمریکایی‌ها نیز نمی‌توانند اقدامی انجام دهند.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس مشاهده می‌شود که نمایندگان کنگره آمریکا از ناکارآمدی تحریم‌های نفتی علیه ایران نگران هستند و تاکید بر تشدید محدودیت‌ها علیه جمهوری اسلامی دارند.