کالابرگ الکترونیکی، اقدام مؤثر وزارت رفاه

  زهره الهیان با اشاره به گذشت دو سال از ریاست حمهوری آیت الله سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: گذشت این مدت، زمان مناسبی برای ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم است؛ در این مدت شعار رئیس دولت سیزدهم در خصوص اولویت دیپلماسی اقتصادی در حال تحقق است و دولت برنامه مدونی برای تقویت تعامل با کشورهای مختلف از جمله در حوزه آمریکای لاتین، آفریقا و همسایگان داشته است.

وی توسعه روابط با این کشورها را ظرفیت مناسبی برای بی اثر کردن تحریم ها دانست و اظهار داشت: نتایج ادامه این روند در آینده نزدیک برای کشور مشاهده خواهد شد و در رشد اقتصادی کشور مؤثر خواهد بود و برکات خوبی برای اقتصاد کشور رقم خواهد زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تقویت روابط ایران با برخی کشورها در دولت سیزدهم به تعاملات صورت گرفته با الجزایر و لیبی اشاره کرد و افزود: در موضوع عربستان نیز روابط دو کشور از سر گرفته شد و درباره مصر نیز تمایل دو طرف برای ارتقای روابط اعلام شده است.

چین و روسیه بازار بزرگی برای کالاها و نفت ایران هستند

الهیان در ادامه خواستار اجرایی شدن توافقنامه های امضا شده ایران با سایر کشورها با هدف تقویت روابط اقتصادی شد و گفت: اجرای توافق‌های ایران با چین و روسیه که بازار بزرگی برای کالاها و نفت ایران هستند، سبب رشد اقتصادی و تقویت زیرساخت‌های کشور می‌شود.

کالابرگ الکترونیکی، اقدام مؤثر وزارت رفاه

تقویت جایگاه ترانزیتی ایران ضروری است

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به جایگاه ژئوپولتیک ایران در منطقه و بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های حمل و نقلی می‌تواند کشورمان را به نقطه ثقل ترانزیت منطقه تبدیل کند، افزود: تقویت جایگاه ترانزیتی ایران می تواند آثار مثبتی برای آینده ایران به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه عبور از شرایط تورمی کنونی را نیازمند تهیه یک بسته ضد تورمی دارد که وزیر اقتصاد آن را به نمایندگان مجلس ارایه کرده است، گفت: با توجه به اینکه مهار تورم و تقویت تولید شعار امسال است، همه دستگاهها و وزارتخانه ها باید برنامه مدونی برای مبارزه با تورم داشته باشند.

کالابرگ الکترونیکی در تقویت امنیت غذایی دهک های پایین موثر است

نماینده مردم تهران در مجلس یکی از اقدامات مهم دولت را راه اندازی کالابرگ الکترونیکی دانست و گفت:‌ در صورت استفاده از کالابرگ الکترونیک، ۲۰ درصد به رقم یارانه دهک اول افزوده می شود که این اقدام می تواند سبب تقویت امنیت غذایی و رفع مشکلات معیشتی باشد.

الهیان ابراز امیدواری کرد که این افزایش ۲۰ درصدیِ رقم یارانه ها در آینده برای سه دهک بعدی جامعه هم لحاظ شود.