مجلس خلأهای قانونی حوزه عفاف و حجاب را رفع می‌کند

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی با اشاره به ارجاع لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب » به هیئت رئیسه مجلس برای بررسی در صحن مجلس، اظهار داشت: مجلس دغدغه جدی در حوزه عفاف و حجاب دارد و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بیش از ۱۰۰ جلسه با حضور کارشناسان متعدد این موضوع را مورد ارزیابی قرار داد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس گزارشی در حوزه عفاف و حجاب تهیه کرد که در صحن مجلس قرائت شد و حتی طرحی هم در حوزه عفاف و حجاب تهیه کرده بودیم اما چون لایحه آن به مجلس ارائه شد، آن لایحه در دستورکار کمیسیون‌های تخصصی مجلس قرار گرفت.

وی متذکر شد: از سوی دیگر باید به این نکته مهم اشاره کنم که یک فوریتی شدن لایحه عفاف و حجاب به معنای اهمیت ندادن مجلس به این لایحه نبود، بلکه به معنای اهمیت دادن مجلس به این موضوع بود. اگر دوفوریت آن لایحه رأی می‌آورد، باید به سرعت در دستورکار صحن مجلس قرار می‌گرفت و تعیین تکلیف می‌شد اما از آنجایی که ایراداتی داشت و خواسته‌های ما را تأمین نمی‌کرد، لازم بود ایرادات آن لایحه مرتفع و نقاط قوت آن افزایش یابد که این اقدامات نیازمند زمان بیشتری بود و به همین جهت مجلس به یک فوریت آن لایحه رأی داد تا فرصت کافی برای بررسی و چکش کاری آن در کمیسیون‌های تخصصی مجلس وجود داشته باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً مجلس شورای اسلامی به قانونی رأی نخواهد داد که کارآمدی لازم را نداشته باشد و بازدارنده نباشد. البته ما در مقوله عفاف و حجاب قانون کم نداریم، اما بسیاری از دستگاه‌ها هستند که به وظایف خود در حوزه عفاف و حجاب عمل نمی‌کنند و قانون‌شکنی می‌کنند و باید قانونی تصویب شود که بازدارنده باشد و همه دستگاه‌ها به آن عمل کنند.

مجلس خلأهای قانونی حوزه عفاف و حجاب را رفع می‌کند

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رعایت قانون لازم است و قانون حجاب مانند سایر قوانین جامعه باید مورد توجه قرار گیرد و اجرایی شود، گفت: در لایحه حجاب و عفاف به دنبال آن هستیم که خلأهایی را که در این بخش وجود دارد، مرتفع کنیم و باید قانونی تصویب کنیم که بازدارندگی لازم را داشته باشد.

فلاحی یادآور شد: لایحه اولیه عفاف و حجاب بازدارندگی لازم را نداشت و بیشتر جرایم مالی برای متخلفان در نظر گرفته شده بود، برخی از موارد هم ابهام داشت که سعی کردیم این ایرادات رفع شود و باید ببینیم در صحن مجلس نمایندگان چه پیشنهاداتی درباره این لایحه می‌دهند.