حجت‌الاسلام صدیقی: عاملان قرآن‌سوزی در حقیقت خودسوزی می‌کنند

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران ظهر امروز (۱۳ مردادماه) در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: شما بندگان خوب خدا امت رشید و نورانی ایران و انقلاب و همه حماسه آفرینان کانون‌های برگزاری حماسه نماز جمعه و برادران و خواهران حاضر در این مکان مقدس را و خودم را به تقوای الهی توصیه می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران افزود: تقوا، وسیله نجات است و نبود آن وسیله سقوط. تقوا خانه و دژ شکست ناپذیر است. هر کس در این دژ و سنگر زندگی کند، از شر نفس اماره، شیاطین، مستکبران و هر ذی‌شر در امان خواهد بود. در مقابل آن، فجور، بی‌تقوایی و گناه موجب سقوط است.

وی گفت: در خطبه اول به مناسبت ایام عرض ادبی به محضر سالار شهیدان آموزگار عارفان سرور آزادگان همیشه پرچمدار زندگی ساز مقاومت و مجاهدت، مولایمان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اختصاص می‌دهیم.سیدالشهداء (ع)از نظر شخصیت یک شخصیت عرشی، ملکوتی، الهی، ربانی و چهره نورانی عرشی امام حسین(ع) در آیات قرآن ترسیم شده. ایشان خامس آل عبا(ع) است.

 حجت‌الاسلام صدیقی: عاملان قرآن‌سوزی در حقیقت خودسوزی می‌کنند

حجت‌الاسلام صدیقی بیان کرد: آیه تطهیر که پنج عنصر دارد، خاتم آن حضرت سیدالشهدا است. در آیه مباهله، ۵ پرچم به دست ۵ رکن توحید، برافراشته شد و به عنوان حجت بالغه بر همه عالمیان از جانب خداوند به صحنه مقابله با باطل محض آمدند. رسول خدا(ص)، علی مرتضی(ع)، فاطمه طاهره امام حسن و امام حسین بود که بر اساس تطهیر کلید دل‌ها به دست این پنج عنصر عرشی و نورانی است.

وی افزود: نفوس خبیثه انسان‌های پلید که اهل کفران نعمتند و همواره به امامت شیطان زندگی می‌کنند. دل این‌ها را امام حسین(ع)  قفل می‌کند، اگر کسی دلی را می‌تواند قفل کند که مظهریت جلال خدا و قهر خداست‌.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه سیدالشهدا(ع) رحمت الله واسعه است، تصریح کرد: ایشان دل‌های تینت‌های پاک را، کسانی که سرشت آن‌ها پاک است و خمیره آن‌ها آلودگی ندارد، درب دل آن‌ها را برای نزول ملائکه و فرود آمدن توفیقات الهی و نزول علم لدنی و شهودی باز می‌کند. مانند علمای خاص ما که فقیه، دین شناس، صاحب نظر کارشناس دین در جبهه اعتقاد و اخلاق و شریعت بودند همچون مرحوم ملا محمدتقی مجلسی، علامه، فقیه بزرگوار و سالک الی الله.

وی ادامه داد: او(علامه مجلسی) می‌گوید، ما در مقام سیر الی الله از دو درگاه بر خدا وارد می‌شدیم و حجاب‌ها و فاصله‌ها از بین می‌رفت و با چشم جان که همه جان دیده می‌شود خدا را شهود می‌کردیم. اول؛ موقع تلاوت قرآن بود چون قرآن تنها چند ورق کاغذ یا وسیله دیجیتالی نیست که در یک مجموعه‌ای بگنجد بلکه قرآن؛ نور و تجلی اعظم، حقیقت اسماء الحسنی خدا، روح، حقیقت عینی است و دست کفار به قرآن نمی‌رسد برحسب آیاتی که نسبت به آن تصریح کرده است.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت:‌ این اراذل، ملاحده، مشرکین و صهونیست‌های ناپاک و وجودهای ظلمانی که قرآن سوزی می‌کنند اصلاً به قرآن راهی ندارند و دارند خودسوزی می‌کنند. قرآن در تیررس آن‌ها نیست که بتوانند قرآن را بسوزانند. ولی خب اگر لباس فرد مقدسی را بسوزانند هتک حرمت به آن شخصیت قدوسی و صبوحی است.

وی افزود: سوزاندن ضریح امام حسین خباثت، رذالت، شیطنت و دنائت می‌خواهد. این قرآن‌هایی که ما در قفسه‌های خانه‌هایمان داشته و توفیق نگاه به آن را داریم، این‌ها به منزله همان ضریح ائمه و پیراهن یوسف ما هستند و قداست دارند، بوسیدنی هستند و در پیش آن‌ها نباید پای خودمان را دراز کنیم و نباید بدون وضو به آن دست زد. اما، رسیدن به حقیقت قرآن که نور، روح، رحمت واسعه و مظهر همه اسماء الهی است، در دسترس هر کسی قرار ندارد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد:‌ سیدالشهدا (ع) حقیقتی از سنخ حقیقت قرآن است، اگر بدن امام حسین(ع) را قطعه قطعه کردند، حقیقت او که عرشی، ملکوتی و آسمانی است در تیررس احدی قرار نمی‌گیرد و نگرفت. لذا؛ این شعر به حق الهام الهی به زبان شاعر بوده است؛‌ «دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نشد.»

وی ادامه داد:‌ سیدالشهدا (ع) از دیدگاه قرآن کریم کلیددار دل‌های بهشتی و جهنمی بوده و از دیدگاه قرآن کریم، طهارت خاصّه‌ای دارد که برتر از طهارت انبیاء اولوالعزم الهی است. طهارت ایشان همچون طهارت خاتم الانبیاء(ص)‌ است، وجود احاطه حضرت سیدالشهدا(ع) وجود ظِلّی خداوند است؛ یعنی همه جا حضور داشته و دارد. ما هم هر کجا قلبمان پر کشید و یک یا حسین(ع) گفتیم، بدانید که سیدالشهدا(ع) دل شما را برده است. ابتدا از آن سو یاد شما شده و شما هم با جذبه حسینی دلتان به سوی کربلای حسین (ع) پر کشیده است.

حجت‌الاسلام صدیقی عنوان کرد:‌ منظور از کربلای حسینی خاک آنجا نیست بلکه جریان وجود حسین (ع) و مبارزات و قیام حضرت سیدالشهداء (ع) است. اگر با توجه به شخصیت امام حسین (ع) به او معرفت پیدا کنیم، آن‌گاه ایشان آینه‌ای است که اگر کسی به او نگاه کند، خداوند را با همه صفات و اسم اعظم مشاهده می‌کند. دیگر آثار و برکات سیدالشهدا در میان همه سفرای الهی، آثار و برکات ویژه‌ای است.

وی افزود: خداوند این‌گونه اراده کرد که تمام انبیاء و ادیان الهی، خاتم پیامبران، دین قویم اسلام، قرآن، تقوا، عدالت، معنویت، عرفان و توحید را با کشتی وجود امام حسین(ع) از طوفان‌ها نجات دهد. ایشان علی الاطلاق کشتی نجات، راهنما و راهبر است. سیدالشهدا که چراغ هدایت است، این چراغ از قبیل چراغ برق نیست بلکه هم جذبه حسینی انسان را راه می‌برد و هم راه حق را از راه باطل نجات می‌دهد.