تاثیر مثبت منابع آزادشده برکسری بودجه

 محمد کاظم انبارلویی در خصوص آزادسازی منابع بلوکه ایران شده اظهار داشت: در گفتگوهای فشرده‌ای که با آمریکا داشتیم منابع عظیمی از اموال بلوکه شده ایران در چند کشور خارجی آزاد شده است‌.

وی با بیان اینکه تبادل زندانی‌ها میان آمریکا و ایران صورت گرفته است، تاکید کرد: این نمادی از توفیقات دولت در دیپلماسی خارجی است. ما در دولت آقای رئیسی شاهد یک رکورد قابل توجه در توسعه، روابط خارجی و دیپلماسی، عضویت در شانگهای و بریکس و بسیاری از پیمان‌های منطقه‌ای و عادی سازی روابط با همسایگان هستیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، در خصوص تأثیر آزادسازی این منابع بر ابعاد مختلف مخصوصاً بعد اقتصادی گفت: آزادسازی این منابع تأثیر زیادی بر مبادلات تجاری، بر کسر بودجه و بر اقتصاد کشور ما دارد.

انبارلویی در خصوص روابط دولت با سایر کشورها گفت: این توافق نشان دهنده این است که دولت ما زبان دنیا را می‌داند و آنهایی که ادعا می‌کردند که زبان دنیا را می‌فهمند رفتند قرارداد امضا کردند و نه تنها تحریم‌ها را برنداشتند بلکه میلیاردها دلار آسیب به خزانه کشور زدند و دولت ما اثبات کرد می‌تواند یک دیپلماسی موفق را تجربه کند.

تاثیر مثبت منابع آزادشده برکسری بودجه

وی در خصوص تأثیر آزاد سازی منابع بر کالاهای اساسی گفت: ما برای تأمین کالاهای اساسی و بخصوص دارو نیاز به منابع داریم و آزاد سازی این منابع می‌تواند در این زمینه کمک شایانی کند.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص مخالفت بعضی از گروهک‌ها و افراد با این توافق گفت: بعضی از ضد انقلاب‌های خارج از کشور و برخی از اصلاح طلب‌ها هیچ وقت توفیق‌های دولت را ندیدند و کارشان هم امتیاز دادن به دشمن است، بنابراین این افراد از این توافق ناخشنود هستند. مخصوصاً ضد انقلاب‌ها که همواره دشمن را تحریک می‌کنند برای فشار بیشتر بر ملت ایران.