به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان رزمایش موشکی پیامبر اعظم (ص)۷ با تاکید بر آمادگی فراگیر ملت ایران و عدم تسلیم برابر زورگوییها و فشارهای مختلف دشمنان گفت: ما به هر تهدیدی پاسخ قاطع، کوبنده و پشیمانکننده میدهیم و در روز واقعه موشکهای سپاه همچون صاعقه بر سر دشمنان فرود خواهد آمد.

وی افزود: نمایش مقتدرانه و بکارگیری انواع موشکهای پیشرفته و مدرن و به صحنه آوردن دستاوردها و تجهیزات نو ظهور سپاه که حاصل تلاشهای خستگی ناپذیر و صادقانه محققین و دانشمندان ایرانی و طراحی و تولید صنایع نظامی کشور است نشان از اضمحلال و بی خاصیت شدن تحریم‌های ۳۳ ساله نظامی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تشریح مراحل سه گانه رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) ۷ و سامانه‌ها و تجهیزات بکارگیری شده در این رزمایش اظهار داشت: طی این رزمایش انواع موشکهای دوربرد، میان برد و کوتاه برد از نقاط مختلف کشور به سمت اهداف از پیش تعیین شده در کویر ایران شلیک شد.

در این رزمایش دهها فروند موشک از انواع شهاب ۱،۲، ۳ موشک خلیج فارس، فاتح ۱۱۰، قیام، تندر و زلزال ‌شلیک و بسیاری از آنها پایگاه نظامی شبیه سازی شده دشمنان فرا منطقه‌ای را به طور کامل نابود و منهدم کرد.

حاجی زاده شبیه سازی و احداثمقیاس کوچکی از یک پایگاه هوایی مشابه قدرتهای فرامنطقه‌ای را اقدامی برای سنجش دقت در هدف گیری، اثرگذاری و اصابت‌ها و ناکارآمدسازی و عقیم کردن یگان تهاجمی دشمنان ارزیابی کرد و افزود: قابلیت‌ها و توانمندی‌های علمی متخصصین نیروهای مسلح شکوفایی و گسترش صنایع دفاعی و اتکاء به فناوری بومی و خودباوری کارکنان نیروی هوافضای سپاه به نقطه‌ای از رشد و استحکام رسیده است که با قاطعیت می‌توان گفت ایران اسلامی امروز از تحریم‌ها عبور کرده و با تبدیل آن به یک فرصت راهبردی و طلایی راههای پیشرفت و تکامل را به طور میانبر و شتابان سپری می‌کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تامین امنیت پایدار منطقه‌ای، صلح و دوستی فراگیر و وحدت همه جانبه کشورهای اسلامی در ایجاد بلوک قدرت اسلامی و آرمان و آرزوی همه ملت‌های مسلمان منطقه خواند و تصریح کرد: رزمایش موشکی پیامبر اعظم(ص) ۷ که در آن بخشی از توان نیروی هوافضای سپاه به کار گیری شد بیانگر وجود ظرفیتهای سرنوشت ساز در کالبد امت اسلامی است که فهم دقیق آن خواهد توانست توان بازدارندگی کشورهای اسلامی را ارتقاء بخشد.



* موشک خلیج فارس به طور دقیق به هدف مورد نظر اصابت و آن را منهدم کرد



وی شلیک موشک خلیج فارس به سمت هدف دریایی مشخص را آخرین مرحله از رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۷ معرفی و تاکید کرد: براساس گزارش دریافتی از نقطه هدف، موشک خلیج فارس به طور دقیق به هدف مورد نظر اصابت و آنرا که چندین برابر کوچکتر از هدف‌های دریایی تهدید محور است را منهدم کرد.

حاجی زاده در پایان با اشاره به حضور خانواده معظم شهدا و سران برخی از قبایل و طوایف جنوب شرق کشور در مراحی از این رزمایش گفت: حضور این خانوادهها به عنوان نمایندگان ملت ایران در کنار رزمندگان شرکت کننده در این رزمایش مایه دلگرمی و امید و انگیزه بوده و این پیام را به دشمنان ماجراجو می دهد که در برابر مردم پایدار و شریف ایران راه به جایی نخواهد برد. ما محکم ایستاده ایم و از منافع، مصالح و ارزشهای خود هرگز کوتاه نمیآییم.