یک فوریت طرح انتخاب شهرداران توسط مردم به تصویب مجلس رسید

با طرح انتخاب شهردار توسط مردم کاملا موافقم و خودم یکی از امضا کنندگان این طرح بودم. چون معتقدم هر فردی که به عنوان شهردار و با رای مستقیم مردم انتخاب می شود، استقلال رای دارد و زیر بار حرف زور نمی رود. زیرا مردم پشتوانه او هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوابق تلاش برای تغییر نحوه انتخاب شهردار اظهار داشت: پیش از این هم نمایندگان مجلس برای انتخاب شهردار طرح هایی را ارائه داده بودند. از جمله اینکه شهردار با حکم وزیر کشور به سمت خود منصوب شود. اما بعد از بررسی مشخص شد این کار باعثتضعیف شوراهای اسلامی شهر می شود و طرح خوبی نیست.

وی اضافه کرد: نتیجه نهایی بررسی برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که بهترین راه، انتخاب شهردار توسط مردم به طور مستقیم است.

کامران اظهار امیدواری کرد اصل طرح انتخاب شهردار توسط مردم در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود چرا که لابی های انتخاب شهردار در شورای شهر می تواند به ضرر مدیریت شهری باشد.

عضو فراکسیون اکثریت در پایان با اشاره به اختلاف نظر و کشمکشی که در شوراها برای انتخاب شهردار به وجود می آید تصریح کرد: مسلم است وقتی شهردار به طور مستقیم توسط مردم انتخاب شود آلودگی کمتری وارد سیستم مدیریت شهری می شود. اما به اعضای شورای شهر ممکن است از بیرون فشارهایی وارد شود تا فرد خاصی را برای شهرداری انتخاب کنند. بنابراین ممکن است خروجی این کار منافع مردم را تامین نکند.