رونمایی از پهپاد استثنائی نیروهای مسلح ایران

برد این موشک انتحاری ۵ کیلومتر و مداومت پروازی آن ۸ دقیقه است.

این موشک می‌تواند علیه اهدافی مانند تجمع نفرات و خودرو عمل کند.

موتور آن نیز از نوع الکتریکی بوده و نوع سر جنگی آن EFP ترکشی است که به صورت دستی و خودکار هدایت می‌شود.

رونمایی از پهپاد استثنائی نیروهای مسلح ایران

 

وزیر دفاع:مهاجر ۱۰ یک پهپاد استثنایی است

همچنین امیر محمدرضا آشتیانی درباره رونمایی از تجهیزات دفاعی و نظامی در آینده گفت: پیشرفت‌های بسیاری اکنون در دست اقدام است و به امید خدا به زودی رونمایی‌ها بیشتری نیز از تجهیزات دفاعی و نظامی برای کشورمان خواهیم داشت.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سرعت پهپاد مهاجر ۱۰ بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده این پهپاد تا ۲۰۰۰ کیلومتر می‌تواند پرواز کند و به نوعی می‌توان گفت که مهاجر ۱۰ یک پهپاد استثنایی است.

وی گفت: اگر تجهیزات مخابراتی و راداری هم روی آن نصب شود می‌تواند نقش هواپیمای شناسایی را ایفا کند و می‌توان گفت پهپاد مهاجر ۱۰ پهپاد بسیار پیشرفته‌ای است.

صبح امروز و طی مراسمی با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان از پهپاد «مهاجر ۱۰» با بیشینه مداومت پروازی ۲۴ ساعت در ارتقاع ۷ هزار متری و با شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتری رونمایی شد.

بیشینه ظرفیت سوخت پهپاد «مهاجر ۱۰»، ۴۵۰ لیتر و بیشینه وزن محموله آن ۳۰۰ کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را دارا بوده و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.