به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، محمد عباسي ـ وزیر ورزش و جوانان ـ برای پاسخگویی به مجلس شوراي اسلامي، در فراکسیون ورزش حضور یافت و به ارائه توضیحاتی در رابطه با مسائل و مشکلات مطرح شده پرداخت و متعهد شد كه تیم با ترکیب کامل به المپیک برود و دغدغههای مردم و جامعه ورزشی را رفع كند.

با توجه به درپیش بودن المپیک و مشکلات احتمالی روانی حادثشده در جامعه و بویژه جامعه ورزش، موضوع استیضاح منتفی شد و مقرر شد مجلس با قاطعیت تا المپیک از جامعه ورزشی حمایت کند.


جلسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی ساعت ۷ صبح امروز با حضور اعضای هیات رئیسه و تنی چند از اعضای این فراکسیون و همچنین دو تن از اعضای هیات رئیسه مجلس با حضور دکتر عباسی وزیر ورزش و جوانان و برخی معاونان وی تشکیل شد.


در این جلسه که با صحبت‌های رئیس فراکسیون ورزش آغاز شد، نجف‌نژاد علل اصلی تشکیل این جلسه را تعلیق احتمالی فدراسیون‌های قایقرانی و شنا و نگرانی‌های موجود در اردوها، برگزاری مجامع فدراسیون‌های ورزشی المپیکی، قراردادهای بدون لحاظ سقف و نجومی فوتبالیست‌ها و استیضاح وزیر ورزش برشمرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز توضیح کاملی از شرایط موجود و نگرانی مجلس و مردم از تعلیق احتمالی ورزشکاران فدراسیون‌های قایقرانی و شنا در بازی‌های المپیک ارائه کرد که بعد از اظهارنظر اعضای فراکسیون، محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان به ارائه توضیحاتی در رابطه با مسائل و مشکلات مطرح شده پرداخت.


وی در ادامه متعهد شد که تیم‌ با ترکیب کامل به المپیک برود و دغدغه‌های مردم و جامعه ورزشی را رفع کند.


عباسی تعامل با مجلس را جزو اولویت‌ها و سرلوحه وزارت ورزش دانست و مقرر شد مجامع فدراسیون‌های المپیکی تا پایان المپیک برگزار نشود.


وی اظهار کرد که موضع وزارت ورزش درباره پرداخت پول‌های بی‌حساب و کتاب در فوتبال نیز همچون مجلس، مخالفت جدی با این روند است و ضمن اعلام این مطلب که این وزارتخانه قبلا به فدراسیون و سازمان لیگ در این مورد اعتراض کرده است، متعهد شد موضع رسمی و شفاف خود را اعلام کند و پیگیری جدی درباره برخورد با متخلفان را در دستور کار خود قرار دهد.


همچنین، با توجه به درپیش بودن المپیک و مشکلات احتمالی روانی حادثشده در جامعه و بویژه جامعه ورزش، موضوع استیضاح منتفی شد و مقرر شد مجلس با قاطعیت تا المپیک از جامعه ورزشی حمایت کند.


موضوع سرکشی و توجه به اردوی المپیکیها نیز در دستور کار وزیر و فراکسیون ورزش مجلس قرار گرفت و مقرر شد از کشتی و دیگر ورزشهای المپیکی نیز به نحو مطلوب حمایت شود.