رئیس‌جمهور: سفرهای استانی عدد ندارد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امروز در جمع جاماندگان اربعین حسینی در امامزادگان باقریه (ع) شهر بیرجند با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: امروز دل‌ها هوای کربلا و زیارت مضجع مطهر نورانی امام حسین (ع) دارد و  این اجتماع به یاد و نام اباعبدالله است.

وی با اشاره به اجتماع بی‌نظیر میلیونی در پیاده‌روی اربعین افزود: همه اینها جلوه عشق و دلدادگی به محضر امام حسین (ع) است و این اجتماع عظیم، اجتماع دلدادگان به حسین (ع) است و می‌خواهد اعلام کند، حسین جان اگر در عاشورا نبودیم، در کربلا نبودیم و اگر دشمنان تو را به شهادت رساندند و فرزندانت را و ما نبودیم تو را یاری کنیم، اما فریاد استغاثه تو را شنیدیم و از همین جا فریاد می‌زنیم لبیک یا حسین (ع).

 رئیس‌جمهور: سفرهای استانی عدد ندارد

رئیس جمهور ادامه داد: سر امام حسین (ع) را بریدند تا نامشان زنده نماند و عاشورا باقی نماند ولی اراده خداوند بر آن شد که عاشورا به جای اینکه روز پایان شود روز آعاز شود و به نسل‌ها و عصرها منتقل شد.

وی با بیان اینکه خداوند با زبان زینب (س) و ابتکار امام سجاد (ع) کاری کرد که جایگاه امام حسین (ع) در دل‌ها باشد و قلب‌ها برایش بتپد، بیان داشت: وقتی نام هر یک از عاشوریان می‌آید نامشان را با نام عاشورا می‌شناسیم. امام سجاد (ع) عاشورا را با قلب‌ها پیوند داد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه همه اولیا تلاش کردند عاشورا زنده بماند، افزود: اینکه چرا ائمه اطهار بر بقای عاشورا تاکید داشته‌اند و چرا امام حسین (ع) اربعین دارد پاسخش این است، چون اربعین پرچمی بوده که عاشورا گم نشود، اربعین نمادی بوده که عاشوا در عاشورا نماند، بلکه پیام استقلال و آزادی برای جهان دارد و انسان صالح بداند که همواره باید با حسین (ع) زندگی کند.

وی با بیان اینکه عاشورا منشأ همه تحولات در زندگی انسان‌ها بوده و مظهر همه خیزش‌ها و انقلاب‌ها در جهان خواهد بود، اظهار کرد: امام حسین (ع) خون خود را داد تا جهل‌زدایی کند، انسان بصیرت پیدا کند و راه را از بی‌راهه تشخیص دهد و جهل بر جامعه حاکم نشود.

رئیس جمهور ادامه داد: جامعه‌ای که امروز باید با حسین بن علی (ع) آشنا می‌بود اما قدرت رسانه‌ای دشمن حق را باطل و باطل را حق نشان داد و امام حق را باطل جلوه دادند، جاهلیتی که دیروز بوده و امروز با جاهلیت مدرن همراه هستیم و امروز خون شهدا منشأ تحولات است همچنان که در گذشته وجود داشته است.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: امروز جریان عاشورا ادامه دارد و فریاد استغاثه امام حسین (ع) شنیده می‌شود و  باید درست شرایط را درک کنیم و معتقد هستیم همچنان که خون مطهر امام حسین (ع) جهل‌زدایی کرد، خون شهدا نیز چهره جاهلیت مدرن را بر ملا می‌کند و این جاهلیت به قدرت نظامی و رسانه‌ای مجهز بوده ولی همان جاهلیت قدیم است.

وی با تأکید بر اینکه ویژگی خون شهدا این است و بیداری که امروز در منطقه ایجاد شده به همین سبب است، عنوان داشت: خون شهدا امروز بیداری ایجاد کرده و مردم منطقه می‌خواهند بیدار زندگی کنند و هر روز جلوه خون شهدا در منطقه و جوامع بیشتر خواهد شد، لذا رهبری فرزانه انقلاب فرمودند: خون شهدا برای دشمنان سخت‌تر است.

رئیس جمهور بیان کرد: اکنون وضعیت کرونایی متفاوت شده و امکان رفتن به شهرستان‌ها وجود دارد هر چند در این سفر نخواهم توانست به همه شهرستان‌های استان بروم ولی در آینده این کار را انجام خواهم داد.

آیت‌الله رئیسی گفت: مردم استان چشم‌انتظار بودند که طرح ریلی اجرا شود و امروز خوشبختانه در ۲۰ جبهه کاری، کار آغاز شد و مسیر شمال به جنوب برای انتقال مسافر و کالا بسیار اهمیت دارد و این پروژه که به نام امام حسین (ع) رقم خورد پیگیری خواهد شد تا مردم زودتر در جریان گشایش این مسیر قرار بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه مصوبات سفرهای قبلی هم در استان پیگیری و در مرکز نیز دنبال می‌شود، اظهار داشت: شما مردم استان خراسان جنوبی را در داشتن ایثارگری، زمان‌شناسی و حضور به‌موقع در اجتماعات فرهنگی و سیاسی تبدیل کرده‌اید و استانی ولایت‌مدار و با بصیرت هستید‌.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تمام شاخص‌ها نشان می‌دهد که مردم این استان در همه شاخص‌ها سرآمد بوده و به معنای واقعی فرهنگی هستند‌، افزود: سفرم به استان‌های مختلف عدد ندارد تا زمانی که مطمئن شوم که کارهای مهم در کشور تحقق پیدا کرده است.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه بزرگترین افتخار ما این بوده که خدمتگذاری و نوکری مردم را بکنیم، گفت: مقام معظم رهبری همه دولتمردان را به این امر که با مردم، از مردم و با ارتباط مردم به ویژه در مناطق محروم باشید تاکید کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بدانید رابطه ناسالم، رشوه، تبعیض و فساد زیبنده نظام اداری جمهوری اسلامی نبوده و ما با تمام توان در مقابل این اقدامات می‌ایستیم، عنوان داشت: عزتی که امام حسین (ع) به ما آموخته‌اند مهم بوده و این آموزه‌ها برای انسانیت درس دارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نقطه مشترک بین ما و اهل سنت و نقطه وحدت ما و همه ادیان عشق به امام حسین (ع) است.