حذف دلار در مبادلات تجاری اجرا شدنی است

 هادی اعلمی درباره کنار گذاشتن دلار در مبادلات تجاری میان کشور‌ها و اجرایی شدن این امر اظهار کرد: در حال حاضر با وجود تمام مشکلاتی که دلار دارد همچنان این ارز جذابیت‌های خود را در بازار دارد و این را نمی‌توان گفت که اجرایی شدن موضوع کنار گذاشتن دلار میان کشور های متقاضی به همین زودی‌ها به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد:کنار گذاشتن دلار امری میسر است و ممکن خواهد شد. کشور‌ها اگر توان خود را در این قضیه بگذارند و به چند جانبه گرایی در حوزه اقتصادی برسند و همدیگر را باور کنند، این امر ممکن است. اما به نظرم این موضوع یک اتفاق دراز مدت است و به این سادگی و با سرعت انجام نمی‌پذیرد و به آن دلیل که علاقه کشور‌ها در حوزه‌های اقتصادی متفاوت است می توان گفت که کنار گذاشتن دلار شدنی است اما نه به این سرعت که انتظار می‌رود.اعلمی درباره توافق‌های صورت گرفته میان ایران و آمریکا با توجه به علاقه غربی‌ها برای رسیدن به توافق با کشورمان گفت: این توافق‌ها انجام شدنش به نفع کشور است.

حذف دلار در مبادلات تجاری اجرا شدنی است

وی ادامه داد:‌ ورود به سازمان‌های بزرگ جهانی یک پیش شرط دارد که برای ورود باید پذیرش صلح، عدالت و در واقع تنش زدایی با همه کشور‌ها یک اصل باشد و کشور‌ها با یکدیگر باید به وضعیت تنش زدایی برسند و هیچ کشوری با یکدیگر مشکلی نداشته باشند. به دلیل آن که حوزه اقتصادی حوزه‌ای با ریسک بالاست و نمی‌تواند بازیگر فعال در آن حضور داشته باشد. اعلمی تاکید کرد:‌ بنابراین همه این‌ها شرایطی است که وارد مرحله جدیدی شویم و تنش زدایی با سایر کشور‌ها خصوصا آمریکایی‌ها مقدمه‌ای برای این مسئله است. به نظر من این موضوع حلقه‌ای کوچک است که بالاخره حل و فصل می شود تا ورود ایران را به باشگاه کشورهای قدرتمند تسهیل کند. وی در پایان گفت: به خاطر آن که هدف اصلی توسعه همه جانبه اقتصادی است، در صورت حل مسائل تنش زا کشورمان می‌تواند وارد مدار توسعه اصلی شود و این اتفاق حتما مسیر توسعه کشور را تغییر خواهد داد.