لیبرمن: نتانیاهو اسرائیل را به سمت نابودی می‌برد

«آویگدور لیبرمن » رهبر حزب «یسرائیل بیتنو» گفت: شرم آور است که به جای یک رژیم سکولار، ما دارای یک رژیم مریض شده ایم.

وی، ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی به رهبری «بنیامین نتانیاهو » را ضدصهیونیستی و حریدی دانست و گفت: این کابینه اسرائیل را به سمت نابودی می برد.

این عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) خواستار انحلال کابینه ائتلافی حاکم بر این رژیم شد و گفت: وقت آن رسیده که کابینه ای صهیونیستی و لیبرال در اسراییل (سرزمین های اشغالی) روی کار آید.

به گزارش ایرنا، تنش بین احزاب سکولار و دینی در رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته تشدید شده و سرزمین های اشغالی را ناآرام کرده است.

ائتلاف احزاب راست‌گرای رژیم صهیونیستی در چندماه گذشته تلاش کرده تا با تصویب لایحه تغییرات قضائی، قدرت خود را توسعه دهد، اما این موضوع موجب تظاهرات گسترده اعتراضی چپ ها در سرزمین های اشغالی شده است.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قرار است سه شنبه این هفته به شکایت های معترضان و مخالفان علیه قانون موسوم به "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضایی رسیدگی کند.

این جلسه قرار است با مشارکت کامل ۱۵ قاضی دیوان عالی و به ریاست «استر حایوت» رئیس دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برگزار شود.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی دوم مرداد با حمایت نمایندگان خود در کنست (پارلمان)، پیش نویس قانون "لغو برهان معقولیت" در چارچوب لایحه تغییرات قضایی را تصویب کرد و بر تصویب سایر مفاد این لایحه نیز اصرار می ورزد.

کابینه نتانیاهو با تصویب قانون «لغو برهان معقولیت» به دنبال آن بود که جلوی نظر دیوان عالی رژیم صهیونیستی درباره مصوبات و انتصابات خود را بگیرد و در نهایت پیش نویس این قانون را در کنست به تصویب رساند. این قانون جلوی دیوان عالی این رژیم برای لغو تصمیمات یا انتصابات کابینه را که آن را «فاقد معقولیت» می داند، خواهد گرفت.

نتانیاهو اسرائیل را به سمت نابودی می‌برد

تصویب این لایحه اولین گام در مسیر کاهش اختیارات دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی است. با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات کابینه رژیم صهیونیستی و وزرای آن را به بهانه معقول نبودن لغو کند.

نگرانی از احتمال جنگ داخلی، در صورت تبعیت نکردن کابینه حاکم از حکم دیوان عالی سرزمین های اشغالی را فرا گرفته و سران دستگاه های امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی در حال بررسی راه های برون رفت از این بحران، برای جلوگیری از فروپاشی کامل رژیم اشغالگر هستند.