دیدار شکست‌خوردگان

فتنه ها همواره اثرات مخربی بر جامعه اسلامی برجا می‌گذارد؛ فتنه‌ با سر و صدای زیاد، با شبهه‌افکنی، با تشریک مساعی زخم‌خوردگان و خشمگینان از اسلام و انقلاب و با جمع‌آوری عده و عده فراوان و در نهایت با وارونه‌سازی وقایع و مفاهیم ناب و صحیح، وارد میدان می‌شود و اثرات سوء خود را برجا می‌گذارد.

 

اما اشتباه نیست اگر بگوییم فتنه‌ها زمانی که فروکش کرده و غبارشان کنار می‌رود، حقایقی را برملا می‌سازند که جویندگان حق و حقیقت را هوشیارتر می‌کند و مسیر را به شکل شفاف مقابل روی عوام ترسیم می‌کند؛ هر چند آنهایی که خود را به خواب زده‌اند، با دیدن این حقایق بیدار نخواهند شد. دیدار «گیلا گاملی‌» وزیر اطلاعات رژیم اشغالگر قدس با چند تن از عناصر و روزنامه‌نگاران ضدانقلاب در لندن را می‌توان از این دست از نتایج فروکش کردن فتنه دانست. این دیدار بخشی از کمپین چند ماهه این مقام ارشد صهیونیست برای ایجاد کانال‌های ارتباطی با گروه‌های ضدانقلاب، همزمان با نزدیک شدن به یک‌سالگی اغتشاشات سال گذشته است. نشست روز چهارشنبه در لندن، بخوبی نشان داد رژیم تروریست صهیونیستی سرمایه‌گذاری هنگفتی بر عناصر ضدانقلاب در بلوای ژینا انجام داده است و کیست که نداند هدف غایی صهیونیست‌ها تجزیه و نابودی ایران است و برای اشغالگران، وجود یک ایران قدرتمند در منطقه به معنای مانع ژئوپلیتیک برای سلطه‌جویی بیشتر تعبیر می‌شود. ناگفته نماند نشست روز ۱۵ شهریور، نخستین در نوع خود نبود؛ وزیر اطلاعات رژیم حقیر صهیونیستی ۲۴ مرداد نیز به عنوان سخنران اصلی در یک نشست مجازی با عنوان «مسیری به سوی ایران دموکراتیک» شرکت کرد.

آن نشست مجازی به ابتکار سازمان صهیونیستی «مرکز امور عمومی اورشلیم» برگزار شد و «گیلا گاملی‌» در سخنان خود از غرب خواست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست کذایی تروریسم خود قرار دهد و بیش از این از اغتشاشگران حمایت کند؛ در آن نشست مجازی «جان بولتون» به عنوان جنگ‌طلب‌ترین سیاستمدار آمریکا و همچنین «محمدمحسن سازگارا» اصلاح‌طلب سابق و عنصر ضد انقلاب فعلی نیز سخنرانی کردند.

همان‌گونه که ذکر آن رفت، از خواص فروکش کردن فتنه، روشن‌تر شدن صحنه و بازیگران فعال در آن است. سفر فروردین‌ماه رضا پهلوی به فلسطین اشغالی و دیدار با مقامات رژیم اشغالگر از جمله نتانیاهو نیز در همین راستا باید تفسیر شود.

دیدار شکست‌خوردگان

نکته دیگری که باید در دیدار وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با فعالان ضد انقلاب به آن توجه داشت، نیاز 2 طرف به یکدیگر است به طوری که عناصر فراری به هر رطب و یابسی برای نجات از منجلابی که در آن گرفتار شده‌اند آویزان می‌شوند تا حداقل در صحنه رسانه، خود را بازنده کامل نشان ندهند.

در مقابل نیز رژیم صهیونیستی در بدترین شرایط خود از زمان جنگ ۱۹۷۳ به این سو به سر می‌برد؛ غرق‌شدن در بحران داخلی و تمرد نظامیان همراه با اوج‌گیری مقاومت مسلحانه در کرانه باختری شرایطی را به وجود آورده است که به نوشته «تامیر پاردو» رئیس سابق سازمان جاسوسی - تروریستی موساد در روزنامه یدیعوت آحارانوت، این رژیم به سرعت به سمت تجزیه پیش می‌رود و به اذعان «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی سال جاری میلادی بدترین سال برای اشغالگران طی ۲۰ سال اخیر است.

در این شرایط سران صهیونیست، با حمایت از تروریست‌ها، اغتشاشگران و تجزیه‌طلبان فراری، تلاش دارند افکار عمومی جامعه خود را به موضوعات انحرافی سوق دهند و همزمان با بحران‌آفرینی در دیگر کشورها، سعی در دور کردن فشارها از خود می‌کنند.

مهدی گرگانی