صدای آمریکا از تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت

شبکه « صدای آمریکا » در گزارشی نوشت که تبادل زندانیان بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا احتمالاً‌به زودی انجام خواهد شد.

در این گزارش آمده است که ایالات متحده و ایران به زودی توافق تبادل زندانیان را که شامل پنج زندانی آمریکایی می‌شوند، به اجرا درمی‌آورند.

پیش از این، وبگاه تحلیلی «بلومبرگ» به نقل از افراد مطلع مدعی شده بود که قرار است تبادل زندانی بین ایران و ایالات متحده تا دوشنبه انجام شود. 

«جان کربی» شخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید هفته گذشته به صدای آمریکا گفته بود که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امیدار است که انتقال زندانیان «در روزهای آتی» انجام شود.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه با شبکه «صدای آمریکا» ابراز امیدواری کرده بود که با تکمیل انتقال دارایی‌های مسدود شده ایران از بانک‌های کره جنوبی به قطر، پنج تبعه آمریکایی که در ایران در بازداشت هستند، «ظرف‌ روزهای آتی» به ایالات متحده بازگردند.

سه تن از زندانیان آمریکایی که در این تبادل نام آن‌ها برده شده است، شامل «سیامک نمازی»، «عماد شرقی» و «مراد طاهباز» می‌شوند.

صدای آمریکا از تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا گفت

در این گزارش آمده است که سه زندانی آمریکایی به همراه یک زندانی آمریکایی دیگر که نامی از وی برده نشده است از زندان اوین به بازداشت خانگی فرستاده شده‌اند و یک زن آمریکایی که ظاهراً قرار است بخشی از توافق تبادل زندانیان بین تهران و واشنگتن باشد، نیز از قبل در بازداشت خانگی است.