هوشمندی دولت سیزدهم، دارایی‌ها و زندانیان ایرانی را آزاد کرد

 میرقاسم مومنی کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص چرایی توافق آمریکا با ایران در خصوص آزادسازی منابع مالی مسدود شده و تبادل زندانیان در شرایط فعلی، اظهارداشت: دولت سیزدهم توانسته با هوشمندی خاص خود دارایی‌ها و اموال مسدود شده در کشورهای مختلف را آزاد و شهروندان ایرانی را از زندان‌های آمریکایی به کشور بازگرداند.

وی ادامه داد: همچنین در عرصه هسته‌ای سیاست‌های آمریکا به منظور اعمال فشار و تحریم‌های گسترده و متوقف کردن این صنعت در ایران شکست خورده، علاوه بر این صادرات نفت ایران در دو سال اخیر هم علی رغم خواست آمریکایی‌ها افزایش قابل توجهی را پیدا کرده است.

مومنی گفت: روند تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در سال‌های اخیر بیانگر این مطلب است که آمریکا دیگر نمی‌تواند همچون دوران یک جانبه‌گرایی اهداف و سیاست‌های خود را در منطقه پیش ببرد چرا که قدرت‌های نوظهور و منطقه‌ای از جمله ایران، چین، روسیه و برخی دیگر در قالب چند جانبه‌گرایی توان آمریکا را بسیار محدود کرده‌اند.

وی بیان کرد: اهداف و سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه سیاست خارجی و در راستای تامین منافع ملی با وجود تحریم‌ها و فشارهای مختلف آمریکا و برخی کشورهای اروپایی تا به امروز محقق شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به مسائل داخلی آمریکا اظهارکرد: هرچه به لحاظ زمانی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک‌تر می‌شویم اقدامات دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در راستای رقابت با یکدیگر در حوزه‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند.

هوشمندی دولت سیزدهم، دارایی‌ها و زندانیان ایرانی را آزاد کرد

وی گفت: در همین راستا می‌توان موضوع توافق صورت گرفته میان ایران و آمریکا را تلاشی از سوی دولت بایدن در قالب رقابت های انتخاباتی نیز تلقی کرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: رویکرد ایران در عرصه حقوق بشری برای همه روشن است چرا که ما همواره به موازین و قوانین بین‌المللی احترام گذاشته‌ و پایبند به مسائل حقوق بشری نیز بوده‌ایم، حتی مسائل اخلاقی را در قبال دشمنان خود هم رعایت کرده‌ایم.