دیدار وزرای امور خارجه ایران و جیبوتی در نیویورک

امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با آقای محمود علی یوسف وزیر امور خارجه جیبوتی دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار که در فضایی بسیار دوستانه برگزار شد گفت، ما در روابط ایران و جیبوتی همواره در سال‌های طولانی گذشته شاهد تحولات بسیار خوبی بودیم و موضوعات مختلفی را برای همکاری‌ها در اختیار داریم.

وی افزود ایران از گسترش روابط با کشورهای مسلمان و برادر استقبال می‌کند و علاقمند است که روابط دو کشور ایران و جیبوتی در مسیر طبیعی قرار گیرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد ما جیبوتی را کشور دوست و برادر ایران می‌دانیم و ایران برای گسترش روابط با جیبوتی به عنوان یک کشور مهم و مسلمان در شاخ آفریقا اهمیت قائل است و دست برادران خود را به گرمی می‌فشارد.

وی افزود ما می‌توانیم روابط نیرومندی را پایه گذاری کنیم و در تمام حوزه‌ها همکاری‌ها را گسترش دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری، گفت آماده‌ایم این توانمندی‌ها را در اختیار جیبوتی قرار دهیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود مایلم از طریق شما سلام دکتر رئیسی رئیس جمهور کشورم را به مقامات عالی جیبوتی ابلاغ کنم و از شما برای سفر به ایران در اولین فرصت دعوت می‌کنم.

وزیر خارجه جیبوتی نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت، با ایران در گذشته همواره روابط خوب و سازنده‌ای داشتیم و آمادگی کامل داریم که این روابط سازنده و حسنه بر مبنای ظرفیت‌های خوب دو کشور تقویت شود.

وی همبستگی میان کشورهای اسلامی را مهم دانست و افزود لازم است در شرایط حساس در کنار هم باشیم و جمهوری جیبوتی از برقراری روابط همه جانبه با ایران استقبال می‌کند.

دیدار وزرای امور خارجه ایران و جیبوتی در نیویورک

وی افزود همکاری‌های میان دو کشور همواره برقرار بوده و هنوز ادامه دارد و ما برای تقویت این روابط آمادگی داریم.

در این دیدار برخی موضوعات مورد علاقه در حوزه منطقه‌ای و مورد اهتمام کشورهای اسلامی از جمله مسئله فلسطین مورد تبادل نظر قرار گرفت و دو طرف حمایت خود را از ملت و قضیه فلسطین اعلام کردند.