ذات جنایتکارانه صهیونیست‌ها

 بنیامین نتانیاهو ، نخست‌وزیر رژیم حقیر صهیونیستی در ادامه اضافه‌گویی‌های هر ساله خود علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل ، این بار نیز بخش بزرگی از سخنرانی‌اش را به مساله ایران اختصاص داد.

نتانیاهو که در چند سال گذشته در اقدامات جنایی و تروریستی علیه ملت ایران از هیچ کوششی دریغ نکرده است، این بار شمشیر را از رو بست و با عجز و لابه خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر اقتصادی علیه ایرانیان شد و علاوه بر آن رسما ایران را به حمله اتمی تهدید کرد.

نخست‌وزیر صهیونیست‌ها در سخنرانی خود گفت: «۸ سال پیش کشورهای غربی قول دادند اگر ایران توافق هسته‌ای را نقض کند مجازات می‌شود اما نقض کرد و اتفاقی نیفتاد. تحریم‌های ایران باید برگردد. باید از تلاش‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حمایت کرد». او خواستار بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی و وجود یک تهدید اتمی معتبر علیه تهران شد.

1- رژیم موقت صهیونیستی در حالی خواستار مقابله با برنامه منحصرا صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است که این رژیم با داشتن ده‌ها کلاهک اتمی تنها رژیم موجود در منطقه غرب آسیاست که به بمب اتم مجهز است. نتانیاهو با تهدید ایران به حمله اتمی ماهیت و ذات تروریستی و جنایتکارانه تل‌آویو را بار دیگر آشکار کرد، هر چند تهدید اتمی ایران از سوی رژیم صهیونیستی چیز عجیبی نیست؛ این رژیم هر روز جنایت‌هایی علیه فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی مرتکب می‌شود که دست‌کمی از حملات اتمی ندارد. سازمان‌های حقوق‌بشری جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها را نسل‌کشی خوانده و خواستار مقابله جامعه جهانی با این جنایات شده‌اند. با این حال رژیم صهیونیستی مجبور شد از اظهارات نتانیاهو در زمینه حمله اتمی به ایران عقب‌نشینی کند تا متحدان غربی به اصطلاح حامی حقوق بشر خود را در این زمینه به دردسر نیندازد. دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد منظور نتانیاهو تهدید معتبر نظامی بوده است نه تهدید معتبر اتمی! هر چند باید تاکید کنیم بعید است نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در چنین سطحی و در چنین سخنرانی مهمی در مجمع عمومی سازمان ملل دچار اشتباه شده باشد. به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها از قدرت روزافزون ایران هراسان و وحشت‌زده هستند و چنین تهدیدی واکنشی است به این ترس و هراس.

ذات جنایتکارانه صهیونیست‌ها

2- جالب است که کشورهای غربی و مدعی حقوق بشر و مترسک آرژانتینی آژانس اتمی هیچ واکنشی به تهدید اتمی ایران از سوی بنیامین نتانیاهو نشان نداده و از کنار آن به‌راحتی عبور کردند. تصور کنید اگر چنین تهدیدی از سوی یک مقام درجه چندم ایران مطرح می‌شد؛ در این صورت مقامات غربی و رسانه‌های استکباری آنها و رافائل گروسی ماه‌ها برای ایران‌هراسی و خراب کردن ذهنیت افکار عمومی بین‌المللی علیه ایران روی آن مانور می‌دادند.

3- تهدید اتمی علیه ملت ایران تنها موضوع جنجالی و جنایی نتانیاهو در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل نبود. نتانیاهو هنگام تشریح تلاش‌های عاجزانه این رژیم برای عادی‌سازی با کشورهای اسلامی نقشه‌ای را نشان داد که در آن اثری از اراضی فلسطین نبود. این اقدام نتانیاهو واکنش‌های زیادی را در جامعه بین‌المللی برانگیخته است و حتی صدای خود صهیونیست‌‌ها را هم درآورد.

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در آلمان آن را توهین به تمام اصول بنیادین سازمان ملل خواند و «تزیپی لیونی» وزیر پیشین خارجه این رژیم این نقشه را نشانه نیات واقعی دولت تندروی نتانیاهو دانست.

4- سخنرانی بنیامین نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل 2023 هرچه نبود آشکارکننده هویت واقعی صهیونیست‌ها بود. تهدید اتمی نتانیاهو علیه ایران هیچ‌کس را متعجب نکرد، چرا که چنین جنایاتی از چنین رژیمی به هیچ وجه دور از ذهن نیست. همچنین نقشه‌ای که نتانیاهو از اراضی اشغالی نشان داد در واقع نیات شوم آنها علیه آینده ملت فلسطین است؛ فلسطینی منزوی و محصور در میان اراضی اشغالی.

مهدی گرگانی