رایزنی‌های محمد اسلامی در وین

محمد اسلامی رئیس‌ سازمان انرژی اتمی ایران که به وین سفر کرده با هیأت نمایندگان برزیل، چین و ونزوئلا در وین دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

در دیدار معاون رئیس‌ جمهور با هیأت نمایندگان برزیل بر لزوم توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف صلح‌آمیز هسته‌ای تأکید شد.

با توجه به سابقه طولانی و نیز تنوع فناوری هسته‌ای در ایران و برزیل، زمینه‌های مناسبی برای گسترش روابط در حوزه‌های مختلف صنعت هسته‌ای بین این دو کشور وجود دارد.

محمد اسلامی و هیأت همراه همچنین با نمایندگان هیأت‌های چین و ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کردند.

اسلامی و معاون سازمان انرژی اتمی چین (CAEA) در خصوص ساخت نیروگاه‌های اتمی، بحث و تبادل نظر کرده و در این ملاقات طرفین بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه و توسعه هر چه بیشتر روابط بین ایران و چین و نیز ضرورت مقابله با یکجانبه‌گرایی تأکید کردند.

رایزنی‌های محمد اسلامی در وین

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در حاشیه نشست آژانس با خانم «گابریلا خیمنس» وزیر امور انرژی ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف پزشکی هسته‌ای از جمله تامین رادیوداروهای تشخیصی و درمانی و نیز تجهیزات پزشکی هسته‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر امور انرژی ونزوئلا راه‌های توسعه روابط دو کشور در حوزه پزشکی هسته‌ای را بررسی کرده و در مواردی به توافق رسیدند. 

اسلامی پیش از این هم با رئیس روس اتم دیدار کرده بود. رئیس سازمان انرژی اتمی در این سفر ضمن شرکت در کنفرانس عمومی آژانس و ایراد سخنرانی در این نشست با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم دیدار و گفت‌وگو کرده بود.