اموال آزاد شده باید صرف تولید شود

 محمود عباس زاده مشکینی درباره آزادسازی بخشی از اموال بلوکه شده ایران ، اظهار داشت: در سال‌های اخیر برخی از کشورها به ویژه آمریکا و کشورهای غربی هر گونه فشار، تهدید و تحریم را علیه کشورمان اعمال کردند و هدف آنان از فشار حداکثری بر ایران آن بود که کشورمان و نظام جمهوری اسلامی ایران را از پا دربیاورند.

وی بیان کرد: از زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد، مدیریت کشور درون زا شد و دولت توانست با تکیه بر توان داخلی، هزینه اداره کشور را به خوبی به دست آورد و همین رویکرد باعث عقب نشینی طرف مقابل شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در واقع، زمانی که طرف مقابل به این نتیجه رسید که فشار حداکثری بر ایران نتیجه نمی‌دهد و ما با تکیه بر توان داخلی می‌توانیم نیازهای خود را تأمین کنیم، عقب‌نشینی کردند. آزادسازی اموال بلوکه شده ایران هم در همین راستا بود و نشان دهنده عقب نشینی آنان در مقابل ایران است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد هر چقدر طرف مقابل بر ما فشار وارد کند و کشورمان را تهدید کند، اما ما سیاست خنثی سازی تحریم‌ها را در پیش می‌گیریم و به همین دلیل طرف مقابل به این نتیجه رسید که سیاست فشار حداکثری بر ایران دیگر کارساز نیست و جواب نمی‌دهد و به همین دلیل از این موضع خود عقب نشینی کردند.

عباس زاده مشکینی متذکر شد: البته ما در دوره‌های گذشته هم مشابه این قضایا را دیدیم؛ زمانی بود که طرف مقابل به جمهوری اسلامی ایران بنزین نمی‌داد تا از این طریق ما را وادار به آنچه خود می‌خواهند کنند اما کشورمان ظرف مدت کوتاهی تولید بنزین را به حدی افزایش داد که نه تنها توانستیم نیازهای داخلی خود را تأمین کنیم، بلکه توانستیم به برخی کشورها هم بنزین صادر کنیم.

اموال آزاد شده باید صرف تولید شود

وی ادامه داد: این مسائل به خوبی نشان می‌دهد که اگر کشور را مقتدرانه و به درستی اداره کنیم و در مقابل فشار دشمن مقاومت کنیم و کوتاه نیاییم، حریف به ما امتیاز می‌دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه امسال بدون لحاظ کردن آزادسازی اموال بلوکه شده ایران بسته شده است، بهتر است دولت این منابع را در حوزه سرمایه گذاری مولد هزینه کند تا برای کشور ارزش افزوده، تولید و اشتغال به دنبال داشته باشد.