ماجرای وعده فروپاشی نظام در سال ۱۳۹۰ توسط ژنرال صدام!

وعده سقوط نظام جمهوری اسلامی عمری ۴۴ ساله دارد. «شاپور بختیار» آخرین نخست وزیر سلطنت پهلوی برای اولین بار در هاید پارک لندن در تابستان ۱۳۵۸ گفت که نظام فرو می‌پاشد. این رویه وعده فروپاشی از سوی خاندان پهلوی ادامه داده شد.

وعده سقوط به اشکال مختلف، در برهه زمانی مختلف از سوی افراد مختلف بیان شده است. «مریم رجوی» از سال ۱۳۷۰ تا ۱۴۰۲ بیش از ۳۰ سال است که سالانه به سمپات‌های خود وعده سقوط جمهوری اسلامی را می‌دهد.

اپوزیسیون خارج نشین نیز سال ۱۴۰۱ را سال خون و سرنگونی نظام عنوان کرد بود. همین طیف البته با انتشار یک توئیت کپی شده در آغاز سال ۲۰۲۳ میلادی، تاریخ پایان جمهوری اسلامی را به روز کردند!

سال ۱۳۸۲ ه. ش مصادف با محاصره ایران توسط ارتش آمریکا بود. رسانه‌های جهان پس از فتح بغداد مدام بر این طبل می‌کوبیدند که تهران هدف بعدی تانک‌های ارتش آمریکا است. «الف. ف» یکی از اعضای اپوزیسیون خارج نشین گفت که که وقتی بوش، ایران را در کنار صدام به عنوان محور شرارت یاد کرد، به همراه پدرش اشک شوق ریخت و آن را آغازی بر پایان جمهوری اسلامی دانست. آغازی که پس از ۲۰ سال با خروج نیرو‌های آمریکایی از مرز‌های شرقی و غربی کشورمان به پایان رسید!

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در سال ۱۳۹۷ گفت که کریسمس ۲۰۱۹ را در ایران جشن خواهند گرفت. صدام در روز شروع حمله به ایران اعلام کرد که ارتش او در عرض یک هفته تهران را فتح خواهد نمود.

ماجرای وعده فروپاشی نظام در سال ۱۳۹۰ توسط ژنرال صدام!

ایران قرار بود در سال ۱۳۹۰ متلاشی شود!

یکی دیگر از این وعده‌های سقوط مربوط به یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی رژیم صدام در سال ۱۳۸۸ ه. ش است. سرلشکر «میسر رشید الطرفه العبیدی» در جنگ هشت ساله در اداره اطلاعات فرماندهی کل رژیم بعث صدام در بخش ایران بود. او در دهه ۷۰ جانشین بخش ایران در اداره کل اطلاعات نظامی (GMID) شد. سرلشکر «الطرفه العبیدی» سابقه حضور در تهران به عنوان وابسته نظامی غیر رسمی سفارت رژیم بعث را نیز در کارنامه دارد.

این فرد به ادعای خودش از ۳۸ هزار اسیر ایرانی در دفاع مقدس بازجویی کرده بود. این مقام اطلاعاتی در روز ۱۸ آبان ۱۳۸۸ ه. ش در کشور امارات مصاحبه‌ای درباره جنگ هشت ساله انجام داد. * این مصاحبه درست در زمانی رخ داد که ایران درگیر بزرگترین کودتای امنیتی تاریخ جمهوری اسلامی به سرکردگی میم. موسوی بود. 

«کوین ام. وودز» مورخ و مصاحبه‌گر آمریکایی می‌پرسد: «در ابتدای بحث به این نکته اشاره کردید که ایران از نظر شما بیشتر از پنج سال دیگر دوام نمی‌آورد. چگونه انتظار دارید که ایران از هم بپاشد و پس از آن چه اتفاقی برای ایران رخ می‌دهد؟»

 این فرد در پاسخ می‌گوید: «من پنج سال را خوشبینانه گفتم. اگر همان تحریم‌هایی را که بر عراق تحمیل شد، علیه ایران هم وضع شود، جریان حیات به طور کامل در ایران [به دلیل تحریم]متوقف می‌شود. به این علت است که می‌گویم پنج سال خیلی زیاد است و فکر می‌کنم آن‌ها یک سال هم دوام نمی‌آورند.»

مقام اطلاعاتی رژیم صدام گفت: «اگر ایران تحریم شود، حکومت فعلی ایران متلاشی می‌شود و لازم نیست برای این کار از موشک یا هواپیما استفاده کنیم.»

خرداد ۱۳۸۹ در سالگرد فتنه موسوی قطعنامه ۱۹۲۹ به تصویب رسید. در سایه قطعنامه ۱۹۲۹ سنگین‌ترین تحریم تاریخ علیه ایران اعمال شد. مقام اطلاعاتی رژیم صدام برآورد کرده بود که ایران حداقل تا سال ۱۳۹۰ و حداکثر تا سال ۱۳۹۴ فرو می‌پاشد. اما این وعده نیز به بایگانی وعده‌های سران آمریکا و اپوزیسیون خارج نشین ملحق شد.