امیرعبداللهیان: نقش مقاومت در منطقه بی‌بدیل است

حسین امیرعبداللهیان در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی طباطبایی و هیات همراه که بمناسبت تجلیل از مجاهدان در غربت در ایران بسر می برند، ضمن قدردانی از ایشان، تلاش های وی را در راستای فعالیتهای امام موسی صدر توصیف کرد.

وی افزود: ویژگی ممتاز سیدعیسی طباطبایی در حمایت و سهم ایشان در ارتقاء جایگاه مقاومت در لبنان و منطقه و جهان اسلام است.

وزیر امور خارجه ضمن تجلیل و تکریم سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان خاطره ای ناگفته از این شهید بزرگوار و سید مقاومت دبیر کل محترم حزب الله در زمان تصدی معاونت وزارت خارجه با اشاره به مبارزات و فعالیتهای موثر و بی بدیل حزب الله در حوزه های مختلف اظهار داشت: امروز نقش مقاومت در معادلات منطقه و جهان بی بدیل است.

امیرعبداللهیان ضمن ابراز امیدواری برای استمرار خدمات فرهنگی و اجتماعی این مجاهد فداکار، رحلت همسر مجاهده و مهاجره و صابره رابه ایشان و فرزندان آن مرحومه تسلیت گفت.

در این دیدار سید عیسی طباطبایی نیز ضمن قدردانی از دست اندر کاران همایش مجاهدان غربت، خود را سرباز کوچک امامین انقلاب و خادم مردم ایران و لبنان و فلسطین خواند و جایگاه و خدمات افتخار برانگیز دولت آیت الله رئیسی و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در دو سال اخیر و تحول ملموس و قابل قدردانی این دستگاه را ستود.

وی خدمت به مقاومت و حزب الله را افتخار خود دانست و بر استمرار این باور قلبی تا پایان عمر خود تاکید کرد.

امیرعبداللهیان: نقش مقاومت در منطقه بی‌بدیل است

در این نشست حجج اسلام تقوی و ملک محمدی نمایندگان فعلی و قبلی مجلس شورای اسلامی و امرودی مشاور فرهنگی وزیر نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی طباطبایی که به دعوت دبیرخانه تکریم مجاهدان در غربت جهت شرکت در هشتمین نشست این همایش دعوت شده بود، خدماتی همچون احداث بیمارستان شهید شیخ راغب حرب، بیمارستان حضرت رسول اعظم (ص)، تاسیس شبکه المنار، احداث بنای استان مقدس حضرت خویله بنت الحسین(ع)، احداث مقبره سید عباس موسوی سید الشهدای مقاومت در منطقه نبی شیث (ع)، احداث مدارس و مساجد متعدد در لبنان، ایجاد قریب به سی مرکز فرهنگی در کشور لبنان از محل کمک خیرین شیعه لبنانی وشیعیان سایر کشورها، تاسیس بانک قرض الحسنه بیت المال، احداث تنها مرکز فرهنگی و عبادی و ورزشی و هنری ویژه ایرانیان در بیروت بنام حضرت امام خمینی(ره) نام برد.

همچنین ایشان اولین نماینده حضرت امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب در لبنان و موسس بنیاد شهید و جانبازان و کمیته امداد امام خمینی(ره) در لبنان و موسس حوزه های علمیه حضرت امام مهدی (عج) و موسس مدارس شاهد و اردوگاه امام خمینی(ره) است.