جشن سنندج نمونه‌ای از اتحاد اقوام در ایران است

حمید رضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در خصوص عدم توجه مردم بخصوص سیستان و بلوچستان و کردستان به فراخوان‌های دشمنان و تلاش‌ها برای حفظ وحدت در کشور همزمان با هفته وحدت گفت: تجربه فتنه‌های گوناگون در کشور ما موجب شده است که مردم ما اعم از شیعه و سنی و اقوام مختلف از یک بلوغ سیاسی برخوردار شوند که نقشه‌ها و طراحی‌های دشمن را برای ضربه زدن به استقلال و امنیت و اقتدار ملی را درک می‌کنند.

 

وی افزود: همین موضوع موجب شده است که سرمایه‌گذاری‌های سنگین دشمن که از طریق پخش پول و نیز فعالیت رسانه‌ها و نیز فرستادن عوامل اپوزیسیون به کشور و نفوذ دادن آنها به جمع‌ها و گروه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا از اختلافات مذهبی و قومی و قبیله‌ای در کشور ما به عنوان عامل بحران ساز استفاده کنند و امنیت کشور را به هم بزنند و ثبات سیاسی در کشور را خدشه‌دار کرده و و زمینه را برای اغتشاش و سو استفاده دشمنان و تروریست‌ها فراهم کنند که البته مردم ما عمدتاً به این تحرکات پاسخ منفی می‌دهند.

ترقی با اشاره به درک مردم از تحرکات دشمنان اظهار داشت: شاید عده معدودی که فریب این مسائل را می‌خورند در کوتاه مدت تحت تأثیر سلطه فضای مجازی قرار می‌گیرند اما زمانی که متوجه می‌شوند در پازل دشمن بازی می‌کنند به خود می‌آیند و آنها هم کنار می‌کشند و از هرگونه همکاری با دشمن پرهیز می‌کنند و این نشان دهنده مصونیت پیدا کردن ملت ما در برابر توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به بی توجهی مردم سیستان و بلوچستان به فراخوان‌های دشمنان تاکید کرد: در کردستان و سیستان و بلوچستان مردم نه تنها توجهی به فراخوان‌های مخالفین نکردند بلکه به شکل گسترده‌ای در جشن‌های هفته وحدت شرکت کردند.

وی ادامه داد: امروز علی رغم تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و تشتت، مشاهده می‌کنیم که مردم کردستان حول محور پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) در کنار یکدیگر هفته وحدت را جشن می‌گیرند و انسجام خود را به منصه ظهور می‌گذارند.

جشن سنندج نمونه‌ای از اتحاد اقوام در ایران است

ترقی در ادامه بیان داشت: همه این‌ها نشان دهنده بلوغ سیاسی مردم ما است و طبیعتاً مردم با این بلوغ سیاسی تحت تأثیر یک عده محدودی از افراد فریب خورده یا وابسته به بیگانگان قرار نمی‌گیرد. حالا ممکن است دشمنان در مدت کوتاهی بتوانند جوی را در کشور ما ایجاد کنند اما تداوم آن امکان‌پذیر نیست و همه آن نشان دهنده این است که آن اصالت و هویت فرهنگی و ایرانی که ملت ما از سال‌ها قبل و از قرن‌های گذشته در درون خود پدید آورده است به گونه‌ای است که سنی و شیعه در کنار هم برادرانه زندگی کرده است.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: زندگی مسالمت آمیز بین اقوام و قومیت‌های گوناگون و مذاهب گوناگون در کشور ما به وجود آمده است و همه این‌ها نسبت به وطنشان و کشورشان و تمامیت ارضی و استقلال ایران حساسیت ویژه دارند و اجازه سو استفاده به دشمنان نمی‌دهند.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبری انقلاب در دیدار با مردم استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان در خصوص حفظ وحدت و پرهیز از اختلافات گفت: مقام معظم رهبری در دیدار مردم خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان به توطئه حساب شده دشمن که طراحی شده است، اشاره فرمودند و آن را افشا کردند و دشمن با تشکیل یک گروه به دنبال تحقیق و بررسی نسبت به نقاط بحران ساز در کشور ما است. البته این موضوع را دشمن در منطقه دنبال می‌کند اما حساسیت آن برای ایران بیشتر است؛ لذا آنان به دنبال آن هستند تا ببینند آیا می‌توانند از اختلافات مذهبی و قومی برای ایجاد تنش و اختلاف در داخل جامعه و از بین بردن انسجام و امنیت استفاده کنند یا خیر.

ترقی ادامه داد: همانطور که رهبری انقلاب اشاره فرمودند مردم ما به این توطئه دشمن در ۲۵ و در ۸ مهر به فراخوان‌های دشمنان در نقاط مختلف کشور از جمله در سیستان و بلوچستان و کردستان توجه نکردند. مردم نشان دادند که از رشد قابل قبولی در توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری برخوردار هستند و به توصیه ایشان برای کنار گذاشتن اختلافات و زندگی مسالمت آمیز کنار یکدیگر گوش فرا دادند.