به گزارش افکار نیوز به نقل از کیهان،شبكه ضد انقلابي بالاترين در اين باره از قول اسماعيل نوري علا نوشت: در نظر داشتيم براي سنجش وزن سياسي چهره هاي اپوزيسيون، رفراندومي را ميان ايرانيان خارج از كشور برگزار كنيم. هم اكنون وزن سياسي احزاب و گروه ها بطور قطع مشخص نيست و مي خواستيم از شركت كنندگان بپرسيم كه بطور مثال ۵۰ معتمد سياسي شما در اپوزيسيون چه كساني هستند.


نوری علا می گوید: من به رضا پهلوی گفتم شما هم اگر می خواهید در این میان کاری بکنید باید خودتان را تسلیم این رای گیری کنید اما متاسفانه پس از ۳ سال از طرح این موضوع، حتی یک قدم هم به جلو نگذاشته است، به همین دلیل وقتی متوجه شدیم که رضا پهلوی نقشی که تاریخ به وی سپرده را نتوانسته به خوبی ایفا نماید، ما تصمیم گرفتیم خودمان وارد عمل شویم و شبکه سکولارهای سبز را ایجادکردیم.


وی می افزاید: «من با چند نفر صحبت کردم و می دانم که از ترس اینکه مردم به آنها رای ندهند، حاضر نیستند خودشان را کاندیدا بکنند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که کاندیدا معرفی نکنیم و یک لیست چندصد نفره روی سایت بگذاریم. من به رضا پهلوی گفتم که «اسم شما را هم خواهیم نوشت تا وزن سیاسی شما هم مشخص شود.»
به گزارش بالاترین وی همچنین گفت: بسیاری ما را تهدید کردند که اگر اسم ما را در لیست قرار دهید بر علیه شما اقدام خواهیم کرد.


وی گفت: اگر ما بر روی یک کاغذ همه اصطلاحات رایج در میان اپوزیسیون را بنویسیم و در مقابل هرکدام یک تعریف قرار دهیم و همه این مفاهیم را بپذیرند، تازه می توان گفت وگو را آغاز کرد! اما با پیشرفت ماجرا «ما تازه ملتفت بن بست ها و گرفتاری های این راه شده ایم.»


نوری علا همچنین گفته است: اگر به آقای بنی صدر بگویید شما بیا کاندید بشو تا ببینیم مردم به شما رای می دهند یا نه، ایشان مسلما خشمگین خواهد شد، همین مسئله در تک تک چهره های اپوزیسیون دیده می شود و هراسی در آنها وجود دارد از فرجام بعد از نظرخواهی و اینکه معلوم شود کسی طرفدارشان نیست و کسی طرفشان نمی آید و به همین دلیل تن نمی دهند به این کار.

بنابراین ما این قضیه را به کلی منتفی کردیم.
این ضد انقلاب خارج نشین می گوید: از روزی که انقلاب در ایران رخ داده تاکنون لااقل ده یا دوازده بار تلاش شده که آدم های اپوزیسیون با هم اتحاد داشته باشند و هر بار شکست خورده است و علتش هم این بوده که هیچکس وزن سیاسی نداشته است، اما هرکسی به زعم خودش خود را شخصیت سیاسی می پنداشت.
وی می گوید؛ «ما خودمان اگر انسجامی داشتیم، خیانت پیشه نبودیم، خودفروش نبودیم، می توانستیم جلوی دخالت خارجی را بگیریم، اما ما مشکلمان در مرحله اول خودمان هستیم که در سر پیچ اول خودمان را می فروشیم و می خواهیم با فشار خارجی به قدرت برسیم.»