به گزارش افکارنیوز به نقل از صراط، هنوز یک هفته از ماجرای عزل حجت الاسلام موسی پور استاندار محبوب قم و انتصاب جنجالی کرم رضا پیریایی که با اعتراضات گسترده حوزه علمیه و مردم روبرو شد نگذشته است که روز گذشته هم طی مراسمی ابوطالب شفقت استاندار برکنار شده خراسان شمالی کلید ساختمان بزرگ استانداری در شهرستان بجنورد را به دستان محمود احمدی بیغش نماینده سابق مردم شازند در مجلس شورای اسلامی سپرد. اگرچه احمدی بیغش نتوانست دوباره روی صندلی های سبز رنگ بهارستان بنشیند اما توانست به مدد حمایت های بی دریغ از دولت به یک پست هم طراز و شاید هم مهمتر دست پیدا کند .

جابجایی ۲ استاندار درکمتر از یک هفته در حالی است که شنیده های خبرنگار ما حکایت از آن دارد که یکی دیگر از حامیان سرسخت دولت محمود احمدی نژاد که اتفاقا او هم نتوانسته دوباره به پارلمان راه پیدا کند راهی استان زیبای همدان خواهد شد تا به نوعی از قافله حزب هواداران دولت دهم در سال پایانی عقب نماند. احمد لطفی که چندی پیش در ماجرای شکایت از کاریکاتوریست بخت برگشته اراکی به تیتر یک رسانه های کشور و حتی جهان تبدیل شده بود پس از اینکه صندلی خود در مجلس را به محمد حسن آصفری نماینده جدید اراک تقدیم کرد به سوی همدان راهی می شود تاجای کرم رضا پیریایی را پر کند.

همچنین از گوشه و کنار دنیای سیاست به گوش می رسد که با کمرنگ شدن نقش محمد رضا رحیمی در کابینه، دوستان وی نیز باید با ردای استانداری هایشان خداحافظی کنند و به همین جهت محمد حسین فراهانی مدیرکل میراثفرهنگی تهران با حمایت کامل بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور به زودی راهی سرزمین آفتاب خواهد شد تا جای علی اکبر شعبانی فرد رفیق گرمابه و گلستان رحیمی و استاندار مرکزی که اتفاقا سال گذشته عنوان استاندار نمونه را کسب کرده بود بگیرد. از سوی دیگر احتمال دارد حجت الاسلام موسی پور نیز راهی استان خراسان رضوی شود تا تجربه خود در قم را در پایتخت معنوی ایران به کار بندد. خبرهایی هم از تعویض استاندار یزد مخابره شده است که ممکن است در هفته های آتی رنگ واقعیت به خود بگیرد.

موضوعی که دراین میان مطرح است این است که تغییرات مدیریتی آن هم در این سطح کلان در آستانه پایان فعالیت دولت دهم و همچنین در آستانه انتخابات حساس ریاست جمهوری یازدهم شائبه به دست گرفتن مدیریت افکار عمومی به دست نزدیک ترین افراد به دولت را در یک سال آینده تقویت کرده است چه اینکه افراد منظور شده برای پست حساس استانداری از چهره هایی هستند که عموماٌ ارادت قلبی! و وفاداری خود را در پست هایی که پیش از این داشته اند به دولت اثبات کرده و در یک سال پایانی ضمن اخذ این جایگاه های مهم می کوشند خواسته های دولت را در استان های زیر نظر خود به اجرا بگذارند.

این در حالی است که محمود احمدی نژاد که به مانند کابینه رکورد دار عدم ثبات مدیریتی در زمینه نصب استانداران سراسر کشور بوده است در سال پایانی باید به جای تغییر های بی حاصل و بعضاٌ تنش زای استانداران بر تمرکز مدیریتی اصرار ورزد تا بتوانیم شاهد انجام کارهای ناتمام دولت و رفع مشکلات مردم به ویژه قشر محروم باشم نه اینکه افرادی را که بیشتر وجهه سیاسی دارند را بر سر کار بیاوریم که تا بخواهند بر امور استان مسلط شوند عمر مفید دولت دهم به سر آمده باشد .