اسرائیل رژیمی فراتر از آپارتاید است

 سیدکمال خرازی ، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در گفتگو با سایت این شورا تصریح کرد: رژیم‌های آپارتاید رژیم‌هایی هستند که با تبعیض مذهبی، انسانی و اجتماعی، برتری جویی قومی و نژادی، اعمال محدودیت در تردد ساکنان اصلی و برخورداری آنها از مواهب و منابع زندگی، بین انسان‌ها تفکیک قائل می‌­شوند. رژیم آفریقای جنوبی یک رژیم آپارتاید بود که در پرتوی مبارزات ساکنان اصلی آن سرزمین، سرانجام مضمحل و با انتقال قدرت به اکثریت سیاه پوست، به رژیمی دموکراتیک تبدیل گردید.

وی افزود: چنین تعریفی از رژیم آپارتاید در مورد رژیم اسرائیل به تمامه صادق است، زیرا اسرائیل نه تنها براساس سیاست آپارتایدی خود انواع تبعیض­‌ها و محدودیت‌ها را بر فلسطینیان اعمال کرده است، بلکه فراتر از آن خانه‌ها و املاک آن‌ها را مصادره می‌کند و در اختیار یهودیان قرار می‌دهد. رژیم اشغالگر قدس از زمان تاسیس، خانه‌های بسیاری از ساکنان این سرزمین را اعم از مسلمان یا مسیحی به زور تصاحب کرده، به اسکان یهودیانی اختصاص داده است که از کشورهای اروپایی به این سرزمین مهاجرت کرده‌­اند؛ سیاستی که همچنان ادامه دارد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: فراتر از این، امروز در جنگ غزه به عیان شاهد نسل‌کشی و کشتار مردم غیرنظامی غزه، اعم از زن و مرد و کودک و قطع آب و برق و سوخت بر روی آنان توسط اسرائیل هستیم، مردم مظلومی که خود اکثرا آوارگانی هستند که در گذشته به اجبار به این منطقه کوچ داده شده‌اند، واقعه‌ای که در تاریخ فلسطین نکبت نام‌گذاری شده است. به هر صورت کشتار غزه توسط اسرائیل، آزادی‌خواهان جهان در کشورهای مختلف را، اعم از مسلمان، مسیحی و حتی یهودی واداشته است تا با حضور در تظاهرات مردمی و بلند کردن صدای اعتراض خود نسبت به چنین ظلم آشکاری، به دفاع از فلسطینیان مظلوم به پا ایستند.

خرازی ادامه داد: بنابراین رژیم اسراییل نه تنها یک رژیم آپارتاید، بلکه فراتر، رژیم کودک کشی است که با ادامه جنایات جنگی خود در غزه مرتکب نسل‌کشی است. درست است که سیاه پوستان آفریقای جنوبی دوران مبارزه سختی را گذراندند، ولی نسل‌کشی را تجربه نکردند و آب وبرق و سوخت و تامین نیازهای عادی آن‌ها توسط رژیم سفید پوستان قطع نشده بود. اما رژیم اسراییل با جداسازی اجتماعی، دیوارکشی، کنترل تردد، محروم‌ساختن فلسطینیان از حقوق اولیه خود، حتی دسترسی آن‌ها به آب و برق و سوخت و مصادره اموال و املاک آن‌ها از سیاست آپارتاید فراتر رفته، به نسل‌کشی در فلسطین پرداخته است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: محبان و پیروان اهل بیت (ع) نزدیک به 1400 سال است که عزادار وقایع کربلا هستند و از اینکه سپاهیان دشمن آب را بر روی سپاه حسین (علیه السلام) بستند و زنان و کودکان را بی‌رحمانه قتل عام کردند، مراسم عزاداری برگزار و آرزو می‌کنند که ای کاش از یاران حسین می‌بودند و از آزادی در برابر ظلم دفاع می‌کردند. بر همین اساس، امروز نیز شیعیان جهان به رغم تفاوت مذهبی با فلسطینیان، از آنها حمایت می­‌کنند.

اسرائیل رژیمی فراتر از آپارتاید است

خرازی در پاسخ به اینکه در برابر چنین رژیمی چه باید کرد؟ گفت: فلسطینیان راهی جز مبارزه علیه چنین رژیم خون‌خواری ندارند، به خصوص که همه راه‌های مسالمت­‌آمیز و مذاکره را تجربه کرده‌­اند و نتیجه آن جز زیاده خواهی و گسترش تجاوزات اسراییل نبوده است. این چیزی است که از مذاکرات اسلو تا به حال مشاهده می‌کنیم، لذا برای مردم فلسطین که چیزی جز جان در اختیار ندارند، گزینه‌ای جز مبارزه برای دستیابی به حق طبیعی خود باقی نمانده است.

وی افزود: متاسفانه به رغم اعتراضات انسان‌های آزادی‌خواه در غرب و مخالفت آن‌ها با وحشی‌گری رژیم اسراییل، نه تنها دولت‌های غربی دست از حمایت از رژیم اسرائیل برنداشته‌اند، بلکه به حمایت مالی و تسلیحاتی از آن رژیم ادامه می‌دهند و دولت‌های عربی نیز، به رغم وقوع اعتراضات مردمی، به دلیل وابستگی به کشورهای غربی، مواضع نیم‌‌بندی را در برابر جنایات اسراییل اتخاذ کرده‌­اند که نتیجه‌ای جز ادامه جنایات آن رژیم در بر ندارد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: آیا فلسطینیان مظلوم باید از مبارزه دست بکشند و تسلیم زورگویی اسراییل و حامیان غربی آن‌ها که جز به استثمار ملت‌های مسلمان نمی‌اندیشند، شوند، یا تا تحقق آرمان‌ خود که آزادی سرزمین فلسطین و قدس شریف از یوغ رژیم جعلی اسراییل است، ادامه دهند؟ تاریخ دهه‌های اخیر نشان می‌دهد که نیروهای مبارز مردمی در هرجا توانسته‌اند در سازماندهی خود، جلب امکانات لازم برای ادامه مبارزه و دفاع از خود و تولید و دستیابی به سلاح‌های مورد نیاز خویش موفق شوند، برهمین اساس، تا به حال توان و قدرت حزب­‌الله، حماس و جهاد اسلامی روز به روز بیشتر شده است، به طوری که در مصاف‌های مختلف با دشمن توانسته‌اند اسراییل را شکست دهند و امنیت آن‌ها را به خطر اندازند.

خرازی در پاسخ به اینکه سرنوشت جنگ طوفان الاقصی چه خواهد بود؟ گفت: جنگ، جنگ است و نتیجه آن کشتار و ویرانی، ولی وقتی انگیزه، عزم و اراده ملی وجود داشته باشد، در سایه تجارب حاصله از جنگ یک ملت می­‌تواند قدرت بیافریند، همان طور که ایران توانست پس از تجاوز سبعانه و ویرانگر رژیم عراق به ایران در زمینه قدرت دفاعی خویش و حفظ امنیت کشور شگفتی بیآفریند و امروز بدون اتکا به بیگانگان به عنوان یکی از تولیدکنندگان سلاح‌های پیشرفته در جهان شناخته می‌شود.

وی افزود: در جنگ جاری غزه نیز اسراییل به دلیل عدم رعایت قوانین بین المللی حاکم بر جنگ، بدون هرگونه محدودیتی به کشتار مردان و زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی می‌پردازد و شهر غزه را تبدیل به یک ویرانه ساخته است و حتی قصد ورود به غزه را دارد تا کار جنون آمیز خود را تکمیل کند و به اصطلاح، حماس و جهاد اسلامی و سایر گروه‌های رزمنده را از میان بردارد، اما اشتباه آن رژیم که سرمست قدرت و متکی به سلاح‌های مدرن اهدایی غرب است در این است که نمی­‌داند با تصرف غزه دوران جنگ چریکی آغاز خواهد شد، جنگی که سال‌ها به طول خواهد انجامید و بدون تردید پیروزی با نیروهای چریکی خواهد بود.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: به همین دلیل است که عقلای جهان، رژیم اسرائیل را از ورود به غزه باز می‌دارند و حتی بایدن رئیس جمهور آمریکا از اسراییل خواسته است از ورود به غزه اجتناب کند، زیرا او به عنوان یک سیاست‌مدار کارکشته به خوبی می‌داند که سرنوشت جنگ چریکی چیست و از سویی نگران گسترش جنگ در منطقه و کشیده شدن نیروهای مردمی و کشورهای دیگر به این جنگ و اثرات جانبی آن برای کل منطقه و آمریکاست. بنابراین، اگر به خاطر منافع آمریکا هم شده باشد، اسرائیل چاره‌ای جز پایان دادن به تجاوزات خود نخواهد داشت و این بدون تردید پیروزی دیگری برای مبارزان فلسطینی خواهد بود.