رئیسی: شکست اسرائیل با جنایت جنگی و کشتار مردم جبران نخواهد شد

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در اجتماعی محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین در میدان انقلاب تهران، گفت: امروز عزای عمومی برای امت اسلامی است. عزای عمومی برای انسانیت، برای همه مردم آگاه و با وجدان جهان. عزای عمومی برای ارتکاب یک جنایت هولناک به دست افراد انسان‌نما که به تعبیر امیرالمومنین(ع) شکل آنها، شکل انسان است اما قلب‌شان، قلب حیوان است. کدام انسان قبول می‌کند این جنایت هولناک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌؟ کشتن زنان و کودکان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌؟ حمله به بیمارستان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌؟

وی افزود: پایان رژیم صهیونیستی آغاز خواهد شد. هر قطره خون فلسطینی که بر زمین ریخته می‌شود یک گام رژیم صهیونیستی به سقوط نزدیک‌تر می‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: 75 سال اشغال، تجاوز، ظلم، بیدادگری، ویران کردن خانه‌ها، کشتن زنان و کودکان، زندان و شکنجه، تصرف و تجاوز به مزارع و زمین‌های کشاورزی. این همه ظلم و ستم، تصور کردند با این همه ظلم و ستم می‌توانند حق مردم فلسطین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از بین ببرند.

رئیسی گفت: ابتدا با قراردادها و پیمان‌ها و شکل‌های مذاکرات در جلسات و میزهای مذاکره با سازمان‌های آزادی‌بخش. قرارداد کمپ دیوید، قرارداد شرم الشیخ، قرارداد اسلو، به هیچ کدام از قراردادها پایبند نبودند.

وی افزود: به تعبیر قرآن کریم، اینان میثاق‌شکن هستند. پیمان‌شکن هستند. به هیچ پیمان و میثاقی وفادار نبودند. تصور کردند حق مردم فلسطین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و  جنایت‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌توانند با عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه سرپوش بگذارند. حق مردم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ضایع کنند و بر جنایت‌های بی‌شمار خود سرپوش بگذارند، اما مردم فلسطین، مردم منطقه همواره فریاد زدند هیچ زمان جریان ایستادگی و مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی کمرنگ نشده است. زمانی انتفاضه اول، زمانی انتفاضه دوم، یک روز انتفاضه سوم و چهارم، ایستادگی کردند. جوانان ایستادگی کردند، حبس‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحمل کردند، شکنجه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تحمل کردند، اما دست از حقوق حقه خود برنداشتند.

رئیس جمهور ادامه داد: با انقلاب شکوهمند اسلامی، جریان مبارزات مردم فلسطین، شکل دیگری پیدا کرد. آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد. پیروزی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مردم فلسطین حتمی‌تر کرد به نحوی که ایستادگی و مقاومت آنها باعث شد رژیم صهیونیستی دست به اقدامات جنایت‌کارانه بیشتری بزند، اما آنها همواره مقاومت و ایستادگی کردند. جنگِ سنگ به جنگِ با موشک تبدیل شد. مردم مسلمان فلسطین از حق خود دست برنداشتند تا جایی که ظلم‌های رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ستوه آورد. شهرک‌سازی‌ها، تجاوزگری‌ها، به زندان انداختن‌ها، شکنجه کردن‌ها، بی احترامی به مسجدالاقصی، از بین بردن کرامت انسانی و اهانت به انسان و ... .

رئیسی تصریح‌کرد: مجاهدان فلسطینی نشان دادند ابتکار عمل در این میدان به دست آنهاست. عملیات طوفان الاقصی با یک حرکت توفنده، شکست بزرگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر دشمن وارد کرد. این شکست، شکستی جدی برای رژیم صهیونیستی است که دارای 7 سرویس اطلاعاتی برای تامین امنیت این رژیم هست بشمار می رود. غیر از گنبد آهنین، علاوه بر موساد، 6 جریان اطلاعاتی دیگر برای امنیت رژیم صهیونیستی فعال هستند، اما طوفان الاقصی و اراده مجاهدان فلسطینی شکستی اطلاعاتی، امنیتی و نظامی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر رژیم صهیونیستی وارد کرد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حریف نیروهای مقاومت نشده است و نخواهد شد، افزود: صهیونیست ها حمله به زنان و کودکان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کردند. آنها در این استیصال تصور کردند با حمله به خانه‌های مسکونی، مردم مظلوم و زنان و کودکان می‌توانند شکست خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جبران کنند. غافل از اینکه شکست با جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت جبران نخواهد شد. این شکست به هیچ عنوان ترمیم نخواهد شد و به قول رهبر انقلاب ترمیم‌نشدنی است. فکر کردید کشتن زنان و کودکان می‌تواند شکست شما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترمیم کند؟ آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد. 

رئیس جمهور گفت: پیروزی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مردم فلسطین حتمی‌تر کرد به نحوی که ایستادگی و مقاومت آنها باعث شد رژیم صهیونیستی دست به اقدامات جنایت‌کارانه بیشتری بزند، اما آنها همواره مقاومت و ایستادگی کردند. جنگِ سنگ به جنگِ با موشک تبدیل شد. مردم مسلمان فلسطین از حق خود دست برنداشتند تا جایی که ظلم‌های رژیم صهیونیستی مردم فلسطین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به ستوه آورد. شهرک‌سازی‌ها، تجاوزگری‌ها، به زندان انداختن‌ها، شکنجه کردن‌ها، بی احترامی به مسجدالاقصی، از بین بردن کرامت انسانی و اهانت به انسان و ... . 

رئیسی

رئیسی تصریح‌کرد: مجاهدان فلسطینی نشان دادند ابتکار عمل در این میدان به دست آنهاست. عملیات طوفان الاقصی با یک حرکت توفنده، شکست بزرگی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر دشمن وارد کرد. این شکست، شکستی جدی برای رژیم صهیونیستی است که دارای 7 سرویس اطلاعاتی برای تامین امنیت این رژیم هست بشمار می رود. غیر از گنبد آهنین، علاوه بر موساد، 6 جریان اطلاعاتی دیگر برای امنیت رژیم صهیونیستی فعال هستند، اما طوفان الاقصی و اراده مجاهدان فلسطینی شکستی اطلاعاتی، امنیتی و نظامی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بر رژیم صهیونیستی وارد کرد. 

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی حریف نیروهای مقاومت نشده است و نخواهد شد، افزود: صهیونیست ها حمله به زنان و کودکان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کردند. آنها در این استیصال تصور کردند با حمله به خانه‌های مسکونی، مردم مظلوم و زنان و کودکان می‌توانند شکست خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جبران کنند. غافل از اینکه شکست با جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت جبران نخواهد شد. این شکست به هیچ عنوان ترمیم نخواهد شد و به قول رهبر انقلاب ترمیم‌نشدنی است. فکر کردید کشتن زنان و کودکان می‌تواند شکست شما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ترمیم کند؟

رئیس جمهور با اشاره به حضور مقامات عالی رتبه آمریکایی در اراضی اشغالی گفت: وزیر امور خارجه وزیر دفاع فرماندهی سنت‌کام رییس جمهور آمریکا در سرزمین های اشغالی هستند. مدیریت صحنه در اختیار آمریکایی هاست.

رئیسی گفت: حقیقت آن است که رژیم صهیونسیتی با این شکستی که بر او وارد شد فروریخته است اما آمریکایی ها به کمک آمده اند و در همین راستا تجهیزات را از کشورهای منطقه وارد فلسطین اشغالی می کنند. به آمریکایی ها می گویم در مقابل چشمان مردم منطقه در حال انتقال موشک ها از کشورهای منطقه به فلسطین اشغالی هستید. رژیم صهیونسیتی را مسلح می کنید بمب‌هایی که بر سر مردم غزه می ریزد مال شماست مردم دنیا شما را شریک جنایت های رژیم صهیونسیتی می دانند.

رئیس جمهور با اشاره به ابعاد مختلف شکست رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی تصریح کرد: نفرت عمومی در جهان را که نسبت به رژیم صهیونسیتی ایجاد شده است ببینید. این تنفری که مردم جهان پیدا کردند صرفا مختص امت اسلامی نیست بلکه همه انسان‌های با وجدان و بیدار جهان اسلام از این جنایت های هولناک متنفر هستند. این هم شکست دیگری برای رژیم صهیونسیتی و آمریکایی هاست.

رئیسی با بیان اینکه اجماع جهانی نسبت به جنایتکار بودن رژیم صهیونسیتی به وجود آمده است، گفت: در جهان کسی نیست که رژیم صهیونسیتی را جنایتکار نداند برخلاف تلاش ها برای قراردادها وعادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی این حرکت سیاسی نیز با شکست قطعی مواجه شده است.

وی با اشاره به تلاش ها برای مساله عادی سازی افزود: این اقدام رنگ خود را از دست داده است سازمان های بین المللی و کشورها این جنایت هولناک را محکوم کردند. آیا محکوم کردن این جنایت کفایت می کند؟ آیا ملت ها صرف به محکوم کردن راضی می شوند؟ ملت های مسلمان و آزاد زنان و آزاد مردان جهان منتظر اقدام موثر هستند. امت اسلامی و مردم جهان انتظار دارند هرچه سریع‌تر بمباران نسبت به مناطق مسکونی قطع شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: بمباران مناطق مسکونی، زنان، کودکان و کشتن مردم، ارزش نظامی دارد؟ کدام نظامی‌ای است در دنیا که این حرکت را دارای ارزش نظامی بداند؟ زورتان به مقاومت نمی رسد، مردان و زنان و کودکان مظلوم را می کشید؟ آنچه امروز امت اسلامی و مردم دنیا انتظار دارند آن است که هرچه سریع‌تر محاصره مردم غزه رفع شود. آنچه مردم ایران و امت اسلامی در جهان آزادگان جهان انتظار دارند این است که هرچه سریع‌تر روابط سیاسی با رژیم صهیونسیتی قطع شود، سفرای این رژیم در کشورها اخراج شوند و سفارتخانه هایشان تعطیل شود.

وی افزود: در ارتباط با رؤسای کشورهای مختلف جهان به رئیس شورای امنیت شب گذشته در تماس تلفنی مسائلی را مطرح کردم، آنچه گفتم این بود که در قطع بمباران و رفع محاصره مردم غزه یک دقیقه نباید تأخیر شود. در پاسخ گفت پیشنهادات شما تماما به شورای امنیت منعکس می‌شود و آن را پی‌گیری می‌کنم اما با گذشت ساعاتی از بمباران، شاهد جنایت هولناک دیگری بودیم.

رئیس‌جمهور گفت: انتظار ما از دولت مصر، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه همکاری کشورهای اسلامی آن است که هرچه سریع‌تر گذرگاه رفح باز گردد و امدادرسانی به مردم مظلوم غزه آغاز شود. این اراده و خواست ملت‌هاست و یقین بدانید نمی‌توانید در مقابل اراده ملت‌ها ایستادگی کنید‌.

وی افزود: بدانید انتقام سختی توسط توسط امت اسلامی برای همه شما جنایتکاران به خاطر جنایاتی که در فلسطین و غزه مرتکب شدید در پیش است؛ رهبر فرزانه انقلاب اسلامی روز گذشته فرمودند اگر بمباران و رفع محاصره نسبت به مردم غزه انجام نشود، بدانید جریان مقاومت تاب‌آوری ندارد؛ ملت‌های مسلمان تاب‌آوری ندارند و مراقب باشید، خشم ملت‌های مسلمان قطعی خواهد بود. آنچه امروز در سرزمین فلسطین می‌گذرد ما را به یاد سخن‌ حکیمانه امام عظیم‌الشأن‌مان می‌اندازد که فرمودند مسأله اول جهان اسلام فلسطین و قدس شریف و آزادی قدس  است. ممکن است دیگران دیر بپندارند و دور اما ما معتقدیم آزادی قدس شریف نزدیک و نزدیک خواهد بود.

رئیسی تصریح کرد: سازمان‌های امدادی و هلال احمر کمک‌های مردمی و دولتی جمع‌آوری کنند و به وسیله کشتی و هواپیما به نزدیک‌ترین نقطه به غزه برسانند همچنین پی‌گیری کنند تا این کمک‌ها به دست مردم عزیز غزه برسد، برای امدادرسانی نباید لحظه‌ای توقف کنیم و برای احداث بیمارستان‌های صحرایی که سریعا امدادرسانی پزشکی بتواند به مردم غزه انجام دهند، آماده هستیم.

رئیس‌جمهور افزود: نه فقط برای امدادرسانی، به رژیم صهیونسیتی و آمریکایی‌ها شریک جرم‌شان می‌گویم این آمادگی در ملت مسلمان و امت اسلامی برای حضور و دفاع از فلسطین کاملا وجود دارد؛ نه فقط امت اسلامی، بلکه مردم آزاده جهان اعلام کردند اگر به این جنایت‌ها پایان ندهید، در مقابل مردم جهان قرار دارید، امروز مردم جهان یکپارچه مدافع فلسطین هستند.