مسجد الاقصی برای گروه‌های مقاومت خط قرمز است

اسداللهی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگویی تلویزیونی درباره عملیات طوفان الاقصی گفت: بحث مسجد الاقصی برای گروه‌های مقاومت چه فلسطینی و چه مقاومت خط قرمز است و نحوه تعاملشان با خطری که مسجد الاقصی را تهدید می‌کند با بقیه مسائل تفاوت دارد.

وی ادامه داد: از زمان آغاز دولت جدید نتانیاهو به دلیل آن که افراطی‌ترین دولت تاریخ صهیونیست‌ها نیز هستند، شرایط تغییر کرد و این دولت  افرادی هستند که اولویت اولشان بحث ویران کردن مسجد الاقصی و اخراج تمامی فلسطینی‌ها از سرزمین‌های اشغالی و ایجاد دولت خالص یهودی است.

وی افزود: تجاوز به مسجد الاقصی هر روز بیشتر می‌شد و چندین بار حماس و گروه‌های مقاومت اعلام کردند که مسجد الاقصی خط قرمز است، اما کار صهیونیست‌ها اوج کرفت و اگر گروه‌های مقاومت عکس العملی نشان نمی‌دادند این احتمال وجود داشت که فلسطینی‌ها در یک عمل انجام شده قرار گیرند و با تخریب مسجد الاقصی مواجه شوند.

اسداللهی ادامه داد: قدرت گروه‌های مقاومت در مقابله با نیرو‌های رژیم صهیونیستی از پایگاه مردمی آن‌ها در فلسطین و به خصوص غزه نشات می‌گیرد. گروه‌های اسلام گرای دیگری هم هستند که به دلیل تعهدات مذهبی که دارند رفتار مناسبی با مردم دارند و به دلیل روحیه مقاومتی که در این منطقه و و میان تمام گروه‌ها و مردم وجود دارد قدرت گروه‌های مقاومت بیشتر هم شده است.

مسجد الاقصی برای گروه‌های مقاومت خط قرمز است

وی ادامه داد:  در تمام این ۱۷ روز یک مورد در غزه پیدا نشده است که فردی علیه حماس و گرو‌های فلسطینی شعار دهد و در بدترین شرایط نفرت مردم و تمامی اهالی فلسطین اشغالی سمت صهیونیست‌ها است.

وی گفت:اکنون به خاطر این پایگاه مردمی،   حماس با دقت برنامه ریزی کرده و اکنون هم عقب نشینی نخواهد کرد چرا که پیش بینی این اقدامات جنایت کارانه صهیونیست‌ها را داشته همانطور که شب گذشته همه دیدند که اسرائیلی‌ها قصد ورود به سرزمین‌های اشغالی را داشتند، اما در کمین نیرو‌های مقاومت افتادند و با شکست مواجه شدند.