هیچ دولتی به اندازه دولت روحانی فرصت‎‌سوزی نکرد

  رضا تقی‌پور در واکنش به اظهارات رئیس جمهور سابق کشورمان مبنی بر اینکه امروز شاهد فرصت‌سوزی هستیم و حاکمیت در اختیار یک اقلیتی است که دارای قدرت لازم برای حل معضلات داخلی و بین‌المللی نیستند، گفت: اظهارات حسن روحانی فراری رو به جلو است. این کار دیگر نخ‌نما شده است و او نمی‌تواند با این حرف‌ها شرایط و جایگاه افتضاح حزب و جناح سیاسی خود را بهبود دهد و از شرایط فعلی خارج کند.

وی بیان کرد: در شرایطی که حسن روحانی می‌گوید ما امروز شاهد فرصت سوزی هستیم، باید به این نکته تاکید کرد که در کل تاریخ انقلاب، هیچ دولتی به اندازه دولت‌های یازدهم و دوازدهم فرصت سوزی نکرد. یکی از مصادیق این مسأله درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها بود که متأسفانه دولت روحانی در آن موضوع به شکلی ناشیانه و غیرحرفه‌ای عمل و توافقنامه ناقصی را امضا کردند که به راحتی توسط غربی‌ها کنار گذاشته شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امثال حسن روحانی در آستانه انتخابات چنین حرف‌هایی را مطرح می‌کنند تا حقایق را پنهان کنند و باعث تشویش اذهان عمومی در قالب جنگ رسانه‌ای شوند. گویا جنگ رسانه‌ای تنها هنری است که جناح حسن روحانی دارد و علت این مسأله هم آن است که اصلاح‌طلبان از نظر رسانه‌ای از یکسری جاها پشتیبانی و حمایت مالی زیادی می‌شوند.

کسی نمی‌تواند اقدامات مثبت مجلس یازدهم را نادیده بگیرد

تقی پور با اشاره به برخی دیگر از اظهارات اخیر حسن روحانی مبنی بر اینکه ما امروز با مجلسی مواجه هستیم به نام مجلس یازدهم که نه قابل مقایسه با مجلس اول و دوم است و نه قابل مقایسه با مجلس چهارم و پنجم است و حتی با مجلس قبلی‌اش، مجلس دهم، هم فاصله دارد، اظهار داشت: بله، واقعاً مجلس یازدهم قابل مقایسه با مجالس قبلی نیست چرا که تا زمانی که کار دست این آقایان و هم طیفی‌های آنان بود، قانونی مانند قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران به تصویب نرسید و هیچگاه چنین تصمیمات انقلابی که مجلس یازدهم گرفته، اتخاذ نمی‌شد. مجلس یازدهم سنت شکنی و اقدامات انقلابی زیاد کرده است و کسی نمی‌تواند اقدامات مثبت مجلس را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین مجلس یازدهم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به تصویب رساند، این در حالی است که ما سال‌ها و با تفکر برخی از مسئولان سابق کشور، اسیر سیاست‌های غرب درباره جمعیت بودیم و اگر به همان نحو ادامه می‌دادیم و چاره اندیشی نمی‌کردیم، در سال‌های آینده چیزی شبیه به فاجعه در بحث پیری جمعیت اتفاق می‌افتاد.

هیچ دولتی به اندازه دولت روحانی فرصت‎‌سوزی نکرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات محمود واعظی، رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در کنگره این حزب مبنی بر اینکه عموم احزاب و فعالان سیاسی از جمله حزب اعتدال و توسعه علاقه مند به حضور فعال در انتخابات هستند مشروط بر آنکه شرایط مناسبی برای تأیید نامزدهای آنان در انتخابات و زمینه مشارکت حداکثری مردم فراهم آید، گفت: این حرف‌ها به معنای آن است که این آقایان اصلاً چیزی تحت عنوان قانون را به رسمیت نمی‌شناسند، بلکه می‌گویند محور خودمان هستیم و اگر ما تأیید شویم، به این معناست که آن انتخابات و مجریان خوب هستند و اگر ما به دلیل نداشتن شرایط و عدم احراز شرایط که در قانون دیده شده است، تأیید صلاحیت نشویم یعنی آن انتخابات انتخابات خوبی نیست. این رویکرد هم نخ‌نما و کهنه است و مردم قطعاً با این حرف‌ها فریب نخواهند خورد.

تقی پور تاکید کرد: عجیب است که این آقایان با وجود عملکرد بسیار افتضاحی که در ۸ ساله دولت‌های یازدهم و دوازدهم داشتند و همه بر آن اذعان دارند، این روزها عملکرد مجلس و دولت انقلابی را زیر سوال می‌برند!