فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون اراضی اشغالی آغاز شده است

« حسین کنعانی‌مقدم » دبیرکل حزب سبز با بیان اینکه عملیات طوفان‌الاقصی ، یک عملیات پیش‌دستانه، هوشمندانه و بازدارنده بود اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شد که بعد از این عملیات، نتانیاهو به خاطر بحران‌های داخلی در اراضی اشغالی، دست به یک اقدام نظامی گسترده علیه غزه به عنوان تئوری «زمین سوخته» بزند تا این منطقه را به تصرف کامل خود درآورد و مردم را مجبور به کوچ کند.

وی افزود: جریان مقاومت به این نتیجه رسید که اگر عملیات پیش‌دستانه انجام ندهد و آرایش سیاسی رژیم صهیونیستی را به هم نزند، صهیونیست‌ها سر فرصت، علیه غزه عملیات صورت خواهند داد و همه زیرساخت‌ها را از بین خواهند برد.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه دفاع ملت فلسطین، حق مشروع این ملت است گفت: ملتی که از سرزمین خود دفاع می‌کند و در مقابل دشمن می‌ایستد، پیروز نهایی خواهد بود. شکست رژیم صهیونیستی، نقطه عطف اضمحلال نظام بین‌الملل از بُعد استکباری و هژمونی در منطقه را رقم خواهد زد.

فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون اراضی اشغالی آغاز شده است

وی با بیان اینکه جنگ غزه، جنگ میان فلسطین و صهیونیسم نیست بلکه جنگ استکبار جهانی به رهبری آمریکا و هم‌پیمانان آمریکا و رژیم صهیونیستی با اسلام و مقاومت، است تاکید کرد: فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون اراضی اشغالی آغاز شده است و در آینده‌پژوهشی و بر اساس وعده‌های الهی، فلسطین و قدس قطعا آزاد خواهند شد و ملت فلسطین در نظام بین‌الملل آینده، جایگاه اول را در ارتباط با حق و حقوق خود به دست خواهد آورد.

دبیرکل حزب سبز در پاسخ به این سوال که چرا میان دولت و ملت‌های مسلمان در حمایت از فلسطین، همواره شکاف وجود داشته است گفت: مشکل اصلی جهان اسلام از ۷۶ سال گذشته تاکنون که رژیم صهیونیستی شکل گرفته، جدایی دولت‌ها از مطالبات ملت‌ها بوده است و عمدتا شاهد ظهور و بروز رهبرانی بوده‌ایم که علیه مردم خودشان موضع‌گیری کرده‌اند؛ در حالی که ملت‌های مسلمان، همیشه مدافع مبارزات مردم فلسطین بوده‌اند.

کنعانی‌مقدم با اشاره به تحرک آزادی‌خواهان جهان در سراسر دنیا علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: چه کسی باور می‌کرد در فرانسه و انگلیس و سایر نقاط جهان، جمعیت انبوهی از مسلمانان و غیر مسلمانان به خیابان‌ها بیایند و از حقوق ملت فلسطین دفاع کنند. وی در این‌باره افزود: یک جنبش اجتماعی جهانی در حمایت از حقوق ملت فلسطین، در حال شکل‌گرفتن است و حکومت‌ها دیگر نمی‌توانند در برابر فشار نیروی اجتماعی ملت‌های خود، مقاومت کنند.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه تلاش برای برقراری روابط کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی، «آشکارسازی روابط» بود نه «عادی‌سازی روابط» تصریح کرد: اعراب منطقه که دم از سازش و عادی‌سازی روابط می‌زنند، کدام‌شان تا الان یک گلوله علیه رژیم صهیونیستی شلیک کرده‌اند؟ همه این‌ها کسانی هستند که سال‌های سال، با رژیم صهیونیستی به صورت مخفیانه رابطه داشتند و الان صرفا دارند این روابط را آشکار می‌کنند.

دبیرکل حزب سبز با اشاره به مهم‌ترین دستاورد عملیات طوفان‌الاقصی، گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای عملیات طوفان‌الاقصی، این بود که بسیاری از کشورها از جمله عربستان سعودی را از شرط‌بندی روی «اسب بازنده اسرائیل» منصرف کرد و این کشورها فهمیدند که این اسب، دارد نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

کنعانی‌مقدم افزود: عملیات طوفان‌الاقصی، معادلات سیاسی میان برخی کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی مثل «پیمان ابراهیم» را نابود کرد.