حمله زمینی به غزه، شکست دیگری برای رژیم صهیونیستی خواهد بود

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) در روز (پنج شنبه ۴ آبان) در جمع فرماندهان بسیج مستضعفین سراسر کشور گفت: فلسفه وجودی بسیج از سوی حضرت امام خمینی (رحمه‌الله علیه) شامل ایجاد بازدارندگی در برابر آمریکا با تشکیل بسیج مستضعفین و بسیج بیست میلیونی و گسترش آن به عنوان ارتش جهان اسلام بود.

وی ادامه داد: سازمان بسیج در برابر سه نوع تهدید شامل تهدیدات خارج از مرز‌های ایران اسلامی، تهدیدگران داخلی که به دنبال بی‌ثباتی و تجزیه با حمایت خارجی هستند و هم در برابر تهدیدات منطقه‌ای، وظیفه و مأموریت دارند و بار اصلی دفاع و مقابله با تهدیدات، همواره برعهده بسیج بوده و خواهد بود.

سرلشکر رشید ضمن ارزیابی تهاجم حماس به رزِم صهیونیستی افزود: رژیم صهیونیستی در برابر تهاجم حماس دچار غافلگیری استراتژیک شد. مشخصه تهاجم حماس در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۲ (۷ اکتبر ۲۰۲۳) علاوه بر توانمندی اطلاعاتی و خلاقیت‌های تاکتیکی، نمایش اراده و قدرت ذهنی برای عبور از مفهوم ساخته شده قدرت و توان اطلاعاتی و امنیتی - نظامی بازدارنده اسرائیل غاصب در طی ۷۰ سال گذشته است و الگوی بازدارندگی اسرائیل شکست خورد.

حمله زمینی به غزه، شکست دیگری برای رژیم صهیونیستی خواهد بود

فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) بیان کرد: مهم‌ترین نتیجه عملیات تهاجمی حماس عبور از قدرت بازدارندگی اسرائیل است، این تحول راهبردی، معادلات را تغییر داده و اسرائیل غاصب برای حمله به غزه با هدف ایجاد بازدارندگی مجدد، در تنگنای استراتژیک قرار گرفته است. رژیم صهیونیستی پس از سه هفته بمباران و کشتار غیر نظامیان در غزه که به لحاظ نظامی واجد هیچ امتیاز و ارزش نظامی نیست، یک هفته است که اعلام می‌کند قصد انجام عملیات زمینی به غزه را دارد.

وی تصریح کرد: اسرائیل غاصب برای غلبه بر پیامد‌های شکست استراتژیک با هدف بازدارندگی در حمله زمینی به غزه حتماً گرفتار هزینه‌های فراوان خواهد شد و ضمن پذیرش پیامد‌های جنگ طولانی، طبق نظر اکثر کارشناسان نظامی، این تهاجم نظامی با شکست دیگری همراه خواهد بود و فرماندهان و رزمندگان با تدبیر و شجاع حماس با داشتن روحیه و انگیزه بالا و استحکامات دفاعی متعدد از جمله تونل‌های زیر زمینی و ذخایر کافی مهمات و مهارت‌ها و آموزش‌های نامتقارن و تجربیات گذشته، به پشتوانه جبهه مقاومت در شمال، شرق و جنوب، به خوبی قادر به مقاومت و ایستادگی در جنگ طولانی در برابر واحد‌های زرهی و مکانیزه ارتش متجاوز صهیونیستی هستند و شکست دیگری را بر ارتش اسرائیل تحمیل خواهند کرد، ضمن اینکه عامل اصلی در جنگ، عامل روحیه و انگیزه است که نفرات ترسوی واحد‌های زمینی ارتش اسرائیل فاقد آن هستند.