تداوم بمباران شدید غزه/ وتوی قطعنامه آمریکا توسط روسیه و چین/ مقاومت فلسطین بالگرد اسرائیل را سرنگون کرد

با گذشت 20 روز از عملیات طوفان الاقصی ، حملات صهیونیست‌ها به غزه بی وقفه ادامه قرار دارد و آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل هشدار داد که اگر اجازه ورود فوری سوخت به غزه داده نشود، این آژانس مجبور خواهد بود از امشب تمامی عملیات‌ها و ارائه خدمات به فلسطینیان را متوقف کند.

صهیونیست‌ها در راستای سانسور و بایکوت خبری حتی به خبرنگاران و اعضای خانواده آنها هم رحم نمی‌کنند که جدیدترین آن بمباران منزل «وائل الدحدوح» خبرنگار شبکه الجزیره قطر بود که در جریان آن تعدادی از اعضای خانواده او از جمله همسر، پسر و دخترش به شهادت رسیدند.

با وجود حملات سنگین صهیونیست ها به غزه که این رژیم مدعی هدف قرار دادن تاسیسات نظامی مقاومت است ، شلیک موشک‌های مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی قطع نشده و همچنان شهرک‌های صهیونیست نشین  زیر حملات موشکی مستقیم رزمندگان فلسطینی قرار دارند. 

کاربران محترم تحولات مهم پنج شنبه چهارم آبان، بیستمین روز «طوفان الاقصی» در اراضی اشغالی فلسطین را در این خبر دنبال کنید:

************************

15:41- حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه الشدادی خبر می‌دهند.

المیادین به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که مقاوت اسلامی عراق این حمله موشکی را به انجام رسانده و پایگاه نظامی آمریکا در منطقه الشدادی را با موشک هدف قرار داده است.

15:38- افزایش شمار شهدای فلسطینی به بیش از 7000 نفر

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین در غزه، شمار شهدای جنایت‌های 20 روز اخیر ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری به 7028 نفر رسیده است و 2913 نفر آن‌ها کودک و 1709 نفر نیز زن می‌باشد.

15:27- اردوغان: حملات به غزه ظلم و وحشی‌گری آشکار است

رئیس‌جمهور ترکیه:تفاوتی نمی‌کند یک عمل تا چه اندازه شوکه‌کننده باشد، اما چنین اقدامات بی‌رحمانه‌ای را مشروع نمی‌کند.

حملات به غزه مدت‌ها است که از مرز دفاع از خود عبور کرده‌اند و به ظلم و وحشی‌گری آشکار تبدیل شده‌اند.

14:47- موشک‌های مقاومت تل آویو را هدف قرار داد

کانال 12 رژیم صهیونیستی گزارش داد که  گنبد آهنین 5 موشک شلیک شده از غزه به منطقه «غوش دان» واقع  در تل آویو را رهگیری کرد.

14:42- یائیر لاپید: بعد از 3 هفته کابینه نتانیاهو هنوز از شوک خارج نشده است

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل با حمله به کابینه نتانیاهو، تصریح کرد: 3 هفته از جنگ گذشته و کابینه نتانیاهو هنوز فلج و شوک زده است. انگار اصلا دولت وجود ندارد!

لاپید خواستار افزایش خدمات به آن دسته از ساکنان سرزمین های اشغالی شد که تحت تأثیر جنگ محل زندگی خود را ترک کرده‌اند.

14:30- بنی گانتز موافقت با تأخیر در «حمله زمینی» به غزه را تأیید کرد

بنی گانتز ضمن تأیید گزارش‌ها درباره موافقت رژیم صهیونیستی با درخواست آمریکا برای تعویق حمله زمینی به غزه گفت: «ما در تلاش هستیم نیازهایمان را هماهنگ کنیم. آمریکا هم نیازهایی دارد که با یکدیگر همکاری می‌کنیم.»

این در حالی است که برخی از تحلیلگران می‌گویند رژیم صهیونیستی با آگاه شدن از پیچیدگی‌های حمله زمینی به غزه به دنبال راهی آبرومندانه برای مدیریت اوضاع است.

14:14- دولت فلسطین: اسرائیل در غزه از بمب‌های ممنوعه استفاده می‌کند

رئیس دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین گفت که شواهد زیادی وجود دارد که رژیم اسرائیل در غزه از بمب‌های ممنوعه استفاده می‌کند و این مواد منفجزه دست و پای مجروحین را ذوب می‌کند.

14:04- آمار تکان‌دهنده از کودکانی که قربانی جنایات اشغالگران در غزه می‌شوند

صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» با صدور بیانیه‌ای با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار کودکان در نوار غزه اعلام کرد، نوار غزه شاهد تلفات سنگینی در میان کودکان خود است و گزارش‌ها نشان می‌دهد بیش از 2300 کودک در اثر حملات جاری به این منطقه جان خود را از دست داده و بیش از 5300 کودک نیز زخمی شده‌اند. این یعنی به طور میانگین روزانه 400 کودک در این حملات جان خود را از دست داده یا زخمی می‌شوند که این حجم از تلفات در میان کودکان از سال 2006 بی‌سابقه بوده است.

13:50-گاردین: طرح حمله زمینی به غزه شکست خواهد خورد

روزنامه گاردین نوشته ارتش اسرائیل در صدد انجام عملیات‌های زمینی در شمال غزه است اما تجربیات قبلی نشان داده که اسرائیل علی‌رغم داشتن برتری از لحاظ قوای نظامی در این عملیات شکست خواهد خورد.

13:19- فعالان حامی فلسطین سقف یک شرکت تسلیحاتی در انگلیس را اشغال کردند

فعالان یک گروه حامی فلسطین در شهر لستر انگلیس سقف ساختمان شرکت «هومت» را به تصرف خود درآوردند.

این فعالان خواستار امتناع این شرکت از تحویل قطعات لازم برای جنگنده‌های رژیم صهیونیستی است که در حال ارتکاب جنایت جنگی در غزه هستند.

12:15- کارشناس صهیونیست: ارتش اسرائیل خانواده خبرنگار الجزیره را عامدانه هدف قرار داد

یک کارشناس صهیونیست با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر به خوبی از اهداف بمباران خود در غزه اطلاع دارد تاکید کرد ارتش اسرائیل خانواده خبرنگار شبکه الجزیره را عامدانه هدف قرار داد.

11:11-آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست‌‌نشین به صدا درآمد

شبکه خبری المیادین از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک «کیسوفیم» در نزدیکی نوار غزه خبر داده است.

10:53- یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به قدس و کرانه باختری و بازداشت گسترده فلسطینیان

رسانه‌های فلسطینی صبح امروز از یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به قدس و کرانه باختری و بازداشت گسترده فلسطینیان خبر دادند.

10:41- درگیری‌های شدید با صهیونیست‌ها در طوباس

منابع فلسطینی از درگیری شدید بین رزمندگان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در منطقه طوباس واقع در شمال کرانه باختری خبر دادند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های امروز در طوباس 5 فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها زخمی شدند.

10:33- هشدار وزیر دفاع آمریکا به وزیر جنگ اسرائیل نسبت به حمله زمینی به غزه

یدیعوت آحارونوت مدعی شد لوید آستن وزیر دفاع آمریکا در جریان گفتگوهای اخیر خود با یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نسبت به نقایص و کاستی‌های نظامی موجود در طرح جنگی ارتش اسرائیل به منظور حمله زمینی به نوار غزه هشدار داده است.

10:14- ارتش رژیم اسرائیل زخمی شدن 2 صهیونیست در رام الله را تایید

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شدن دو شهرک‌نشین توسط چند جوان فلسطینی در نزدیکی شهرک «ریمونیم» در شرق رام الله را تایید کرد.

10:00- عملیات ضد صهیونیستی در  قدس/ 2 صهیونیست زخمی شدند

رسانه‌های رژیم اسرائیل امروز پنجشنبه گزارش دادند که دو شهرک‌نشین صهیونیست بر اثر حمله در قدس زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

09:47- هشدار درباره اتمام سوخت در غزه/ جنایت جدید اشغالگران با بمباران نانوایی‌ها

رژیم اشغالگر در جنایات جدید خود در نوار غزه شروع به بمباران عامدانه و مستمر نانوایی‌ها کرده و هشدارهای زیادی درباره تمام شدن سوخت و از کار افتادن همه بخش‌های حیاتی غزه به ویژه بیمارستان‌ها مطرح می‌شود.

09:38- حملات توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به غزه

منابع خبری فلسطین امروز گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی مناطق شرقی اردوگاه «البریج» واقع در نوار غزه را هدف حملات سنگین توپخانه‌ای خود قرار داده است.

09:22- مقاومت فلسطین بالگرد اسرائیل را سرنگون کرد

رسانه‌های فلسطینی امروز گزارش دادند که مقاومت یک فروند بالگرد ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی را در شرق اردوگاه «البریج» با پدافند هوایی سرنگون کرد.

08:45- ارتش رژیم اسرائیل مدعی نفوذ به نوار غزه شد

شبکه الجزیره قطر به نقل از رادیو ارتش رژیم اسرائیل گزارش داد که عناصر زمینی ارتش این رژیم شب گذشته توانسته‌اند «نفوذ نسبتا گسترده‌ای» به نوار غزه برای حمله به مواضع حماس داشته باشند.

مقاومت فلسطین در غزه به این ادعا تا این لحظه واکنشی نشان نداده و مشخص نیست این ادعا چقدر صحت دارد!

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که هنوز صحت و سقم آن مورد تردید است مدعی انجام یک «حمله هدفمند» به شمال غزه با استفاده از تانک و پیاده‌نظام شده است.

در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: «نیمه شب، ارتش در راستای اقدام برای مرحله بعدی مبارزه اقدام به انجام یک حمله هدفمند با استفاده از تانک در شمال غزه کرد.»

مطابق این ادعا، نظامیان رژیم صهیونیستی بعد از انجام این عملیات محدود از شمال غزه خارج شده‌اند.

بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی در حالی صادر شده که منابع خبری روز گذشته از موافقت رژیم صهیونیستی با تعویق حمله زمینی خبر داده بودند.

تحلیلگران می‌گویند رژیم صهیونیستی با توجه به پیچیدگی‌های مختلف موجود در عملیات زمینی، یافتن راهی برای عقب‌نشینی آبرومندانه از وعده‌های اولیه را به انجام این عملیات ترجیح می‌دهد.

6:13- درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری 

منابع محلی فلسطینی از درگیری شدید بین جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شهرک «البیرة» در کرانه باختری خبر دادند. 

6:10- حملات  شدید هوایی رژیم صهیونیستی به غرب غزه 

منابع خبری منطقه از حملات شدید جنگنده‌های صهیونیستی به دو منطقه تل الهوا و الجوازات در غرب شهر غزه خبر دادند. 

5:09 گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو درباره تحولات غزه

کاخ سفید اعلام کرد که جوبایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تحولات غزه و نیز تلاش‌ها برای مشخص کردن مکان گروگان‌ها ( اسرای در نزد مقاومت فلسطین) و تامین آزادی آنها بحث و تبادل نظر کرده است.

بایدن و نتانیاهو همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی تامین امنیت خروج دو تابعیتی‌هایی که تمایل به ترک این منطقه در نزدیک زمان ممکن  را دارند بررسی کردند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، بایدن بار دیگر بر حق اسرائیل و مسئولانه در دفاع شهرک نشینان این رژیم بر اساس احترام به قوانین بین المللی تاکید کرده است.

بایدن همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی بر تمرکز بر روند صلح دائم بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها بعد از بحران جاری تاکید کرده است .

3:41- تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با «یواف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی آخرین تحولات مربوط به عملیات اسرائیل برای آنچه بازگرداندن امنیت پس از حمله حماس خوانده شد را  بررسی کرد. 

آستین

آستین در این تماس تلفنی  بار دیگر از نقش رژیم اسرائیل در آنچه تسهیل ورود کاروان‌های کمک به غزه خواند ، تقدیر کرد ولی در عین حال  خواستار  تضمین حفاظت از غیرنظامیان شد.

3:38- 17 شهید در بمباران منزل مسکونی در «خان‌یونس» 

 منابع خبری اعلام کردند که در بمباران یک منزل مسکونی به دست رژیم اسرائیل در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه 17  نفر شهید و 15 نفر مجروح شدند. 9 شهید این بمباران کودک بوده‌اند.

 مقامات وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کردند تا کنون 1600 گزارش مفقودی دریافت کرده‌ایم که از این گزارش‌ها 900 مورد مربوط به کودکانی است که زیر آوار مانده‌اند.

3:07- حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف ورزشگاه «یرموک» در غزه 

  منابع خبری از حمله هوایی رژیم اسرائیل به اطراف ورزشگاه یرموک در مرکز شهر غزه و وقوع  آتش سوزی گسترده  در این مکان  خبر دادند.

  گزارش رسانه‌های منطقه حاکی است که رژیم صهیونیستی افزون بر حملات هوایی گسترده به شهر غزه، مناطق شرقی نوار غزه را نیز هدف حملات توپخانه ای قرار داد.

 برخی منابع همچنین از هدف قرار دادن مناطقی در شرق شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه و همچنین چند حمله جدید به مرکز شهر خان یونس در جنوب نوار غزه خبر دادند. 

2:59- امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد

  حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه  ایران  با هدف رایزنی‌های بین المللی در پی تشدید اوضاع غزه وارد نیویورک شد.

امیرعبداللهیان

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران شامگاه چهارشنبه در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین المللی وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد و مورد استقبال امیرسعید ایروانی سفیر و دیپلمات های ارشد ایران در سازمان ملل قرار گرفت.

 پیش از این نهادهای بین المللی درباره وخامت اوضاع در غزه و بروز فاجعه انسانی در سایه تداوم حملات و محاصره این منطقه هشدار داده‌اند.
 

2:25- سقوط یک فروند پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین اشغالی

  رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند، یک فروند پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی بر فراز شهرک «معالوت ترشیحا» در شمال سرزمین‌های اشغالی سقوط کرده است.

 بر اساس ادعای این منبع،  این حادثه تلفاتی در پی نداشته است و نگرانی از بابت حادثه امنیتی وجود ندارد.

2:23-شهادت خبرنگاری دیگر در غزه / شمار شهدای اصحاب رسانه به 24 نفر رسید 

  رسانه‌های محلی فلسطین از شهادت «دعاء شرف» روزنامه نگار و از کارکنان رادیو «صوت الاقصی» خبر دادند.  

 این روزنامه نگار فلسطینی در پی بمباران منزل مسکونی شان توسط رژیم صهیونیستی در منطقه «الزوایده» در مرکز نوار غزه به شهادت رسید.

 با شهادت این خبرنگار زن فلسطینی شمار شهدای اصحاب رسانه از آغاز عملیات طوفان الاقصی به 24 نفر رسید. 

پیش از این منابع خبری از شهادت پنج نفر و زخمی شدن شمار دیگری در بمباران یک منزل مسکونی در  منطقه الزوایده در مرکز نوار غزه خبر  داده بودند. 

2:08- شنیده شدن صدای انفجار در منطقه الجلیل در شمال سرزمین‌های اشغالی

  منابع صهیونیستی مدعی شنیده شدن صدای انفجار در منطقه الجلیل در شمال سرزمین‌های اشغالی شدند.

 برخی رسانه‌ها از سقوط یک پهپاد ارتش رژیم صهیونیستی در الجلیل خبر می‌دهند.

2:06-یورش صهیونیست‌ها به شهر الخلیل در کرانه باختری

نظامیان صهیونیست با خودروهای زرهی به شهر الخلیل واقع در کرانه باختری یورش بردند.

  نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین به شهرک «بیرزیت» نزدیک رام الله حمله کردند.  

جزئیات بیشتری از این حمله منتشر نشده است. 

1:52- تدابیر حزب الله برای خنثی کردن حمله پیشگیرانه دشمن 

 رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند با حمله پیشگیرانه به حزب الله لبنان  نمی‌توان  شگفتی و غافلگیری خلق کرد زیرا حزب الله تمامی تدابیر و اقدامات لازم را برای خنثی کردن  اینگونه حملات انجام داده است

1:47- مدیر مجتمع پزشکی «الشفاء» غزه: جان بیش از 50 هزار آواره در خطر است

مدیر مجتمع پزشکی «الشفاء » در غزه اعلام کرد بیماریهای مختلف جان بیش از 50 هزار آواره ای را که در این بیمارستان به سر می برند؛ تهدید می‌کند.

وی افزود: ما به منظور  صرفه جویی در انرژی و برق فقط بخش‌های اصلی بیمارستان را اداره می‌کنیم. ما خواستار تخلیه و انتقال مجروحان از این بیمارستان و ورود سوخت و تجهیزات پزشکی به آن شده‌ایم.

1:43- مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌نویس قطعنامه حمایت از اسرائیل را تصویب کرد

 مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا پیش نویس قطعنامه‌ای را در حمایت از رژیم صهیونیستی و محکومیت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس تصویب کرد.

1:24- حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک صهیونیست نشین "بئیری"

 گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی شاخه نظامی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر، از هدف قرار دادن شهرک  صهیونیست نشین «بئیری» در اطراف نوار غزه با شلیک چند راکت خبر داد. 

تداوم بمباران شدید غزه/ وتوی قطعنامه آمریکا توسط روسیه و چین

1:18- قدردانی هنیه از چین و روسیه در وتوی قطعنامه آمریکا

  رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس، از موضعگیری کشورهای روسیه و چین در شورای امنیت و به شکست کشاندن قطعنامه آمریکا در حمایت و جانبداری از رژیم اشغالگر صهیونیستی تمجید کرد.
 
 اسماعیل هنیه با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی ، همچنین از تمامی کشورهای عضو و غیرعضو شورای امنیت که پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه  را خواستار شده‌اند، قدردانی کرد.

  هنیه تاکید کرد ما از جامعه بین المللی می خواهیم رژیم اشغالگر را به رعایت قوانین حقوق بشر و اجرای قوانین بین المللی بویژه قوانین مربوط به حقوق بشر در حق ساکنان نوار غزه به طور خاص و ملت فلسطین به طور عام ملزم سازد.

1:05- هشدار بایدن به نتانیاهو در خصوص تشدید تنش در کرانه باختری

رسانه‌های صهیونیستی از گفت‌وگوی تلفنی بایدن و نتانیاهو خبر دادند و اعلام کردند: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در خصوص پیامدهای تشدید تنش در کرانه باختری و امکان تاثیر آن بر بحران جنگ در غزه هشدار داده است.

تداوم بمباران شدید غزه/ وتوی قطعنامه آمریکا توسط روسیه و چین

12:45- «بیشه شیران»: کرانه باختری سپری برای نوار غزه خواهد بود

 گروه مقاومت فلسطینی عرین الاسود «بیشه شیران» بیانیه‌ای در حمایت ساکنان کرانه باختری از مردم غزه صادر کرد.
 
گروه مقاومت فلسطینی«بیشه شیران» اعلام کردند کرانه باختری بی شک حامی و  پشتیبان و  به عنوان سپری برای نوار غزه خواهد بود. ساکنان کرانه باختری در این جنگ با برادران خود در غزه نه تنها اعلام همبستگی می‌کنند بلکه خود را در آن شریک می دانند و بر این باورند که  تمامی کرانه باختری به مثابه  شمشیری در دست محمدالضیف فرمانده  گردانهای القسام است.

  در این بیانیه با تاکید بر توانمندی‌های مقاومت برای غافلگیر کردن رژیم صهیونیستی آمده است:  کسانی که گمان می کنند مقاومت بدون در نظر گرفتن همه احتمالات وارد این جنگ شده است در توهم به سر می برند چرا که  مقاومت  به خوبی می‌دانست که وارد جنگی آشکار و طولانی می‌شود که دشمن  چه به لحاظ طولانی شدن آن و چه میزان خسارتهایی که به آن وارد خواهد شد؛ توان تحمل آنرا نخواهد داشت.                                                                                                                                           

12:39- ادعای رسانه‌های اسرائیلی از شلیک موشک «زمین به هوا» توسط حزب‌الله

 رسانه‌های صهیونیستی ادعا کردند حزب الله لبنان برای دومین بار از زمان آغاز جنگ، یک فروند موشک زمین به هوا به سمت یک فروند هواپیمای وابسته به  نیروی هوایی اسرائیل شلیک کرد.

ارتش اسرائیل مدعی است این موشک زمین به هوا در عمق 40 کیلومتری سرزمین‌های اشغالی و بر فراز دریاچه «طبریه» هدف پدافند ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

 رسانه‌های صهیونیستی همچنین از رهگیری یک موشک زمین به هوا در منطقه دره اردن در داخل سرزمین اشغالی خبر می دهند. تحقیقات در رابطه با منشا این موشک نیز ادامه دارد.
 

12:15-انفجار شدید نزدیک بیمارستان شهدای الاقصی در غزه 

 منابع  خبری از وقوع  انفجار شدید نزدیک بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه خبر دادند. از سوی دیگر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه نیز از سرگرفته شد. 

 

ادامه دارد...