سطح روابط ایران و ازبکستان ارتقا یابد

نایب رئیس اول مجلس و رئیس هیأت پارلمانی ازبکستان در IPU، با حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیأت پارلمانی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار دو جانبه علاوه بر بررسی و تأکید بر تقویت روابط پارلمانی، طرفین اهتمام و اقدام در جهت توسعه و تعمیق روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دو کشور را ضروری دانسته و با توجه به مشترکات فراوان دو کشور دوست و برادر ایران و ازبکستان، سطح تعاملات موجود را خوب، اما قابل گسترش و افزایش بیشتر تا حد مطلوب و ایده آل توصیف کردند.

همچنین در این دیدار مقرر شد رؤسای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان ، متن تفاهم نامه‌های همکاری در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی، مانند اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) را تهیه و در مسیر توافق و امضای رؤسای مجالس دو کشور قرار دهند.

سطح روابط ایران و ازبکستان ارتقا یابد

در این دیدار تعدادی از نمایندگان عضو هیأت پارلمانی کشورمان از جمله حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، غلامرضا نوری قزلجه رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان و عباس گلرو رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.