امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی در حال نسل‌کشی است

حسین امیرعبداللهیان ، وزیر امور خارجه، در حاشیه نشست ویژه فلسطین در مجمع عمومی، با «رتنو مارسودی»، وزیر خارجه اندونزی، درباره قطعنامه پیشنهادی برزیل به شورای امنیت برای پایان یافتن جنایت‌های رژیم صهیونیستی بحث و رایزنی کرد.

در ادامه رایزنی‌های وزیر امور خارجه در نیویورک پیرامون جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، وی با همتای اندونزیایی خود در خصوص قطعنامه پیشنهادی برزیل در شورای امنیت و قطعنامه پیشنهادی مجمع عمومی گفت‌‎وگو و تاکید کرد: این قطعنامه‌ها باید شامل ۳ عنصر اساسی باشد؛ آتش‌بس فوری، لزوم دسترسی و ارسال مستمر کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم مظلوم فلسطین و مقابله با کوچ اجباری.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این دیدار با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی در حال نسل‌کشی در فلسطین است و اگر نسل‌کشی در غزه ادامه یابد، خود جنگ‌افروزان از این آتش در امان نمی‌مانند.

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی در حال نسل‌کشی است

امیرعبداللهیان یادآور شد: اقدام اخیر ملت فلسطین و سازمان آزادی‌بخش حماس علیه اشغالگران، برمبنای قواعد قابلِ اعمال حقوق بین‌الملل، عملی کاملا مشروع بوده و حق ذاتی آن‌هاست.

وزیر خارجه اندونزی نیز وضعیت انسانی در غزه را اسفبار خواند و بر ضرورت هم‌افزایی برای توقف کشتار مردم بی‎دفاع غزه، لزوم استمرار ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه و توقف کوچ اجباری ساکنان غزه تاکید کرد.

وی وضع بیمارستان اهدایی اندونزی در غزه را به‌دلیل فقدان دارو و امکانات پزشکی بسیار نگران کننده توصیف کرد.