خط قرمزهای واشنگتن توسط ایران محو می شوند

 جان بولتون دیشب (۱۴ آبان) در گفت وگو با سی ان ان با اعلام اینکه "ما نمی دانیم تمام راهبرد ( ایران ) چیست"، مدعی شد که درگیری اصلی با تهران است.

وی همچنین گفت: "دولت بایدن گفته است که حمله به نیروهای آمریکایی توسط نیروهای تحت الحمایه ایرانی، گروه های تروریستی در عراق یا نقاط دیگر را تحمل نمی کنند. این حالی است که این حملات همچنان ادامه دارند."

مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید چنین نتیجه گرفت: "بایدن خط قرمزی کشیده که در برابر دیدگان ما محو می شود. من فکر می کنم که این امر جان آمریکایی ها را در سراسر منطقه به خطر می اندازد."

بولتون تهدید کرد: "اگر گروه‌های تحت الحمایه ایران، آمریکایی‌ها را بکشند، ایرانی ‌ها باید تاوان آن را بدهند. آنها خویشتنداری ما را نشانه حسن نیت ندانسته و به عنوان ضعف در نظر می گیرند."

مشاور سابق امنیت ملی دولت دونالد ترامپ پیشتر در اظهاراتی آزادی دو اسیر آمریکایی از سوی نیروهای مقاومت حماس را بدبینانه و براساس تاکتیک تاخیر با هدف کسب امتیاز ارزیابی کرده بود.

خط قرمزهای واشنگتن توسط ایران محو می شوند

وی گفت: آزادی دو اسیر آمریکایی توسط حماس در روز جمعه یک تاکتیک ساده تاخیری (به تاکتیکی گفته می شود که در آن یکی از طرف ها با به تاخیر انداختن تصمیم نهایی، به دنبال گرفتن امتیاز از طرف دیگر است) بود و حماس به دنبال کسب امتیاز از آمریکا است.

بولتون همچنین در مصاحبه ای با شبکه خبری نیوزمکس نیز افزود: "بدیهی است که باید بسیار خوشحال باشیم دستکم دو نفر آزاد شده اند. اما ما باید نگران دیگر اسرای آمریکایی در دست نیروهای حماس باشیم."