شهاب صدر: در جنوب غرب تهران نیترات آب بالاست

افكار نيوز - نايب رئيس دوم مجلس شوراي اسلامي گفت: آب لوله كشي تهران بهترين آب شرب دنياست و هيچ نگراني ندارد. در منطقه جنوب غرب تهران نيز كه تا حدي نيترات بالاتر از حد مجاز دارد؛ قرار بود تا رفع مشكل، آب معدني بين مردم توزيع شود.

به گزارش افکار به نقل از فارس، شهاب الدین صدر افزود: آب شرب لوله کشی تهران از بهترین آبهای آشامیدنی در سطح دنیاست، البته گزارش کارشناسی وزارت بهداشت حاکی از این بود که میزان نیترات آب چاه‌ها در یکی، دو منطقه از جنوب غربی تهران بالاتر از حد مجاز است اما چون این آب در گردش با آب‌های دیگر مناطق است مشکل چندانی که باعثنگرانی باشد، ندارد.

وی ادامه داد: در مقایسه با آب کل تهران وضعیت آب این چاه‌ها در جنوب غربی تهران چندان مهم نیست چون گردش عمومی پیدا می‌کند و حتی اگر نیتراتش بالاتر از حد مجاز باشد چون در گردش عمومی قرار می‌گیرد، نیتراتش در حد مجاز و زیر استاندارد می‌شود.


نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: با این وجود مسئله نیترات آب چاه‌ها در دو منطقه در جنوب غربی تهران نیز دنبال می‌شود و دستگاه‌های اجرایی تعهد کردند تا زمان رفع کامل مشکل بین مردم آبهای معدنی بطری شده توزیع کنند تا مردم نگرانی نداشته باشند.

صدر تأکیدکرد: آب شرب تهران به طور کلی مشکل خاصی ندارد و آب لوله کشی شرب تهران یکی از بهترین آب‌های آشامیدنی در دنیاست، مشکل مردم جنوب غرب تهران نیز با توزیع آب بطری معدنی در کوتاه مدت تا زمانی که مشکل به طور اساسی حل شود، بر طرف خواهدشد، بنابراین جای هیچ نگرانی نیست.

این در حالی است که چندی پیش مرضیه دستجردی، وزیر بهداشت از بلا بودن نیترات آب تهران سخن گفته بود که پس از چندی نیز با رد این سخن از پاک بودن آب تهران صحبت کرده بود.

پایان خبر / ب.