توضیحات جدیده قوه قضاییه دریاره پرونده شهید روح الله عجمیان

اخیراً در پرونده شهادت روح الله عجمیان که در جریان اغتشاشات آبان ماه سال گذشته در کرج شهید شد، چند شبهه و شائبه مطرح شده است؛ قوه قضاییه با انتشار یک ویدئو کلیپ به این شبهات پاسخ داد و در آن عنوان کرد: در یکی از شبه‌ها ادعا شده کسی که به شهید چاقو زده و به وی لگد زده و عامل اصلی قتل شهید عجمیان محسوب می‌شود، دکتر قره‌حسنلو بوده که اعدام نشده و، چون دکتر است و روابط زیادی دارد، آزاد شده است!

این ادعا اصلاً درست نیست؛ چون محمدمهدی کرمی و محمد حسینی که در این پرونده اعدام شدند صراحتاً به این جنایات اعتراف کردند. کسی که به پهلوی شهید چاقو فرو کرد محمد حسینی و کسی که به شهید لگد زد، محمدمهدی کرمی بود.

طبق گزارش پزشکی قانونی، علت اصلی فوت شهید روح الله عجمیان، خونریزی داخلی ناشی از ضربات حسینی و کرمی بوده که هر دو ورزشکار ورزش‌های رزمی بودند و ضربان سنگینی به شهید وارد کردند.

از طرفی طبق گزارش پزشکی قانونی اصلاً دست شهید نشکسته بود، اما حالا شایعه شده که قره‌حسنلو دست شهید را شکسته است!

پرونده شهید از همان اول به دستور ویژه رئیس قوه قضاییه با شفافیت و جدیت رسیدگی شد و هر کس بر اساس جرمی که مرتکب شده بود، مجازات شد.

یک شائبه دیگر مطرح است که ۳ نفر از قاتلان شهید آزاد شده‌اند! در این پرونده دو نفر اعدام شدند و باقی افرادی که به اتهام افساد فی الارض ابتدا حکم اعدام گرفتند هم آزاد شدند و زندانی هستند.

هر ۳ نفری که حکم اعدام آن‌ها شکست بدون یک روز آزادی محکومیت خود را می‌گذرانند.

یک ادعا هم مطرح شده که شخصی نامه نوشته تا در مورد فردی یا افرادی در این پرونده وساطت کند. در صورتیکه اصلآً چنین چیزی وجود نداشته است.

قوه قضاییه در دوران تحول و تعالی نشان داده که نه توصیه‌پذیر اسن و نه کسی از قانون بزرگ‌تر است.

 

حجم ویدیو: 7.21M | مدت زمان ویدیو: 00:01:37