تحلیل جمیله علم الهدی همسر رئیس جمهور درباره جنگ غزه

جمیله علم‌الهدی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان به غزه کمک یا با وقایع آن مواجه شد، افزود: من موافق استفاده از همه ظرفیت‌ها هستم؛ اما باید این ظرفیت‌ها و فعالیت‌ها با اقدامات عملی همراه باشد.

وی گفت: این همان موضوعی است که آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور ایران در نشست سران کشورهای اسلامی در ریاض تأکید کردند که نگاه‌ها باید به سمت میدان باشد و نمی‌توان از میدان چشم پوشی کرد و تصمیمات را بدون توجه به آن گرفت، بنابراین باید به آنچه در میدان می‌گذرد نگاه کرد و بر اساس آن اقدامات عملی انجام داد. امیدوارم که این نشست تاثیر عملی داشته باشد اما من خوشبین نیستم.

همسر رئیس جمهور ایران همچنین در مورد اوضاع غزه و نقش زنان فلسطینی در وقایعی که در این باریکه در جریان است، افزود: این وضعیت از سوی رهبر جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده بود که آمریکا موفق نخواهد شد و البته اسرائیل نیز پیروز نخواهد شد و جنگ غزه جنگی نیست که آنها بتوانند به نفع خود پایان دهند.

علم‌الهدی افزود: من از همه زنان در سراسر جهان می‌خواهم که به آنچه در میدان می‌گذرد و به زنان غزه و آنچه انجام می‌دهند نگاه کنند، زیرا این زنان پیروز هستند.

تحلیل جمیله علم الهدی همسر رئیس جمهور درباره جنگ غزه

همسر رئیس جمهور ایران در ادامه به انواع پیروزی اشاره کرد و گفت: پیروزی دو نوع است؛ یا پیروزی غیر مشخص است یا فتح مبین همانطور که در آیه قرآن آمده است « إذا جاء نصر الله والفتح ورأیت الناس یدخلون فی دین الله أفواجا فسبح بحمد ربک واستغفر أنه کان توابا..»

وی اضافه کرد: با نگاهی به این آیه می‌بینیم که غزه پیروز است و به طور حتم آنها پیروز خواهند شد، به ویژه زنان، چون نقش عمده‌ای داشتند.